Współpraca gospodarcza
Krajowa Platforma Handlowa Społem | Program Społem znaczy razem | Program ekologiczny | Sklepy Lux-mini |
Sklepy Lux | Program Karta Kienta Społem | Dyskonty S | Eleganza |
Krajowa Platforma Handlowa
Krajowa Platforma Handlowa „Społem" Sp. z o.o. została powołana przez Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni Spożywców „Społem" w grudniu 2010 roku w odpowiedzi na oczekiwania Spółdzielni oraz producentów. KPH „Społem" Sp. z o.o. jest w 100 % własnością Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem" i została stworzona w oparciu o potrzebę jasno wyrażoną przez większość Spółdzielni.
Spółka bazuje na wieloletniej współpracy Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem" ze Spółdzielniami Spożywców „Społem" z terenu całego kraju.
Jako jedyny podmiot w kraju KPH Społem współpracuje obecnie ze 195 Spółdzielniami, będącymi właścicielami 1800 sklepów.
Obecnie w ofercie spółki jest 250 produktów marki własnej wytwarzanych przez 60 producentów i dystrybuowanych przez 59 dystrybutorów na terenie całego kraju.
Misją KPH Społem jest kreowanie rozwiązań, dzięki którym Spółdzielnie będą mogły zaspokajać oczekiwania Klientów, być bardziej konkurencyjne oraz umacniać własną pozycję na rynku.
Chcesz wiedzieć więcej : www.kphspolem.pl
Zapraszamy do współpracy.
Społem znaczy razem
Pod koniec 2010 roku Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni Spożywców "Społem" realizując postanowienia IV Zjazdu Delegatów wprowadził w sieci handlowej spółdzielni spożywców "Społem" program lojalnościowy dla klientów pod nazwą "Społem znaczy razem".
Założenia projektu zostały sporządzone w oparciu o informacje otrzymywane ze spółdzielni, w tym analizę ankiet wypełnianych przez zainteresowane spółdzielnie, oraz konsultowane na konferencjach "Strategia Społem 2010". Zasady funkcjonowania zostały dostosowanie do możliwości technicznych i wymagań większości spółdzielni.
Zainteresowane spółdzielnie zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami odnośnie programu, które można znaleźć: tutaj.
UWAGA!!!
INFORMACJA DLA POSIADACZY KART KLIENTA "SPOŁEM ZNACZY RAZEM":
Stan konta uczestnika można sprawdzić na stronie internetowej tej spółdzielni, do której należy sklep, w którym wydano daną kartę. Nazwa spółdzielni znajduje się na awersie karty.
Program Ekologiczny Społem
Strategia działania Społem
Społem stawia sobie za cel być firmą, dla której priorytetem jest troska o środowisko oraz zdrowie konsumenta.
Zgodnie z Deklaracją z Rio oraz Agendą 21 – dokumentami przyjętymi podczas Szczytu Ziemi, który odbył się w 1992 r. w Rio de Janeiro pod auspicjami Organizacji Narodów Zjednoczonych – odpowiedzialność za działania proekologiczne powinny ponosić nie tylko organy administracji państwowej, ale także przedsiębiorstwa oraz konsumenci.
Społem zrealizuje powyższe zalecenia poprzez następujące działania:
- promowanie wśród klientów ekologicznego stylu życia
- poszerzanie świadomości ekologicznej wśród pracowników i klientów
- podejmowanie we współpracy z organizacjami ekologicznymi działań na rzecz ochrony środowiska
- oferowanie klientom możliwie szerokiej gamy produktów ekologicznych, zarówno spożywczych jak i przemysłowych.
Koncepcja wdrożenia Programu Ekologicznego Społem
- stoiska z produktami ekologicznymi
W sklepach Społem tworzone są stoiska z produktami ekologicznymi, charakteryzujące się zunifikowaną wizualizacją. Te produkty, które nie mogą być prezentowane na stoisku, np. ze względu na wymogi w zakresie przechowywania, są rozmieszczone wśród produktów wytworzonych w sposób konwencjonalny, i aby ułatwić ich identyfikację specjalnie oznaczone. Sprzedaż produktów ekologicznych wspierana jest kampanią edukacyjno–informacyjną. - sklepy o profilu ekologicznym
W przyszłości chcemy stworzyć sklep, który będzie się wyróżniał na tle konkurencji zunifikowaną wizualizacją oraz realizowaniem szeroko pojętych działań ekologicznych.
Pilotażowe wdrożenie Programu Ekologicznego Społem
Pilotażowe wdrożenie Programu Ekologicznego Społem odbyło się w placówkach Społem Warszawskiej Spółdzielni Spożywców Śródmieście. Na specjalnie oznakowanych stoiskach od stycznia 2005 r. w wybranych placówkach oferowane są produkty rolnictwa ekologicznego. Wszystkie stoiska charakteryzują się zunifikowaną wizualizacją, która została opracowana wspólnie przez Związek i warszawską spółdzielnię. Sprzedaż produktów ekologicznych jest promowana pod hasłem Podejmij Eko Decyzję. Aby klient miał pewność, że ma do czynienia z certyfikowanym produktem rolnictwa ekologicznego, każdy produkt ekologiczny znajdujący się w sprzedaży został oznaczony specjalną wywieszką cenową zawierającą logo Eko Produkt.
Podczas półrocznego okresu testowania pierwszej ścieżki wdrażania Programu Ekologicznego Społem analizowano sprzedaż produktów, badano za pomocą ankiet zainteresowanie produktami ekologicznymi oraz wiedzę klientów na ich temat. Wyniki analiz pozwoliły Związkowi utwierdzić się w przekonaniu, że promowanie Programu Ekologicznego Społem w pozostałych spółdzielniach Społem jest uzasadnione. Stwierdzono także, że bardzo istotną rolę w promowaniu sprzedaży produktów ekologicznych powinna odgrywać edukacja klientów, dlatego w sklepach prowadzących sprzedaż tychże produktów, zaczęto rozpowszechniać wśród klientów ulotki edukacyjne na temat produktów rolnictwa ekologicznego. Ponadto, każde stoisko z produktami ekologicznymi ma swojego opiekuna, który jednocześnie pełni funkcję Eko Doradcy. Związek przewiduje cykl szkoleń z zakresu ekologii, skierowanych do Eko Doradców.