krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Spotkanie z Głównym Inspektorem Pracy w siedzibie Pracodawców RP
aaa
Globalny kryzys instytucji multilateralnych – głosy z seminarium na Uniwersytecie Warszawskim
aaa
Leszczyński Festiwal Sportu 2025
W sobotę 6 września odbył się Półmaraton Leszczyński, była to jego druga edycja.
aaa
Zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po systemie kaucyjnym
Przewodnik zawiera materiały informacyjne dla klientów
aaa
Spółdzielnie budują lepszy świat - obchody Międzynarodowego Dnia Spółdzielczości w Senacie RP
aaa
Zachęcamy wszystkie spółdzielnie do włączenie się w akcje promocji znaku Społem!
aaa
Czym jest spółdzielczość?
Copyright by KZRSS "Społem"

Rozmowa Zastępcy Prezesa Zarządu KZRSS „Społem" z portalem dlahandlu.pl

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR I/2016 Opublikowano: czwartek, 11, luty 2016

Codzienny newsletter „dlahandlu.pl" z 5 lutego br., w „Wiadomości dnia" poinformował, że „Społem" podejmie kolejną próbę skonsolidowania zakupów. W tej sprawie, w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Ryszard Jaśkowski, zastępca prezesa Zarządu KZRSS „Społem", przekazał następujące informacje.

„– Rynek handlowy w Polsce w 2015 roku podlegał stagnacji, a w niektórych formatach handlowych wręcz regresowi. Co prawda dało się zauważyć pewien trend, powrotu klientów do małych placówek handlowych, ale to wynikało bardziej z konieczności optymalizacji zakupów i nie kupowania na tzw. zapas. W sieci Społem nie zanotowaliśmy większych zmian w obrotach, ale wyniki finansowe poszczególnych Spółdzielni pogarszają się, choć są chlubne wyjątki.
Cieszy mnie, że w 2015 roku wg Rankingu najcenniejszych polskich marek, umocniliśmy swoją pozycję na 23 miejscu, wśród 330 sklasyfikowanych marek, a w gronie ocenianych firm, rankingu mocy marek handlowych, awansowaliśmy z 11 na 6 miejsce. Świadczy to o coraz lepszej ocenie klientów dotyczącej, nie tylko handlu, ale również w gastronomii, piekarnictwa i usług. Zostały też zauważone nasze działania inwestycyjne i modernizacyjne, również w obszarze niewielkich galerii handlowych w różnych częściach naszego kraju. W 2016 roku chcielibyśmy umocnić naszą markę Społem, również w segmencie produktów private label i podjąć kolejną próbę skonsolidowania zakupów dla całej organizacji. To trudne zadanie, ale mam nadzieję, że wykonalne.
Prognozy na 2016 rok są trudne do zdefiniowania, gdyż wiele będzie zależeć od kształtu przyjętego przez rząd podatku od handlu. Generalnie uważamy, że ten podatek jeśli już musi być wprowadzony, powinien wyrównać szanse i dysproporcję w warunkach funkcjonowania wszystkich podmiotów rynku, ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich przedsiębiorstw handlowych.
Jest jeszcze wiele do uregulowania w obecnym rozchwianym systemie handlowym w Polsce, a mamy na to wiele dobrych pomysłów. Uważamy, że w zapowiadanej repolonizacji przemysłu i banków, nie może zabraknąć też polskiego handlu, który przetrwał najtrudniejszy 25-letni okres i teraz chce rozwijać się na równi z innymi".