krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
aaa
25 czerwca - trzecie spotkanie z cyklu "Zmiany przepisów prawa 2020"
Raz w miesiącu będziemy podsumowywać wszystkie zmiany legislacyjne, interpretacje i orzeczenia, a także odpowiadać na pytania uczestników...
aaa
Sklep „Bartek" Spółdzielni Społem PSS Kielce zyskał nowy wygląd
W ostatnich miesiącach nie dość,że zyskał całkowicie nowy wygląd to również znacząco powiększył ofertę...
aaa
Czy wiecie, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi?
aaa
Obchodząca w bieżącym roku 75-lecie istnienia, Spółdzielnia „Społem" PSS w Głogowie otworzyła, po rozbudowie, sklep ogólnospożywczy.
W placówce handlowej została powiększona sala sprzedaży z 268 m2 do 354 m2, przebudowano pomieszczenia socjalne, magazyn...
aaa
Posiedzenie inauguracyjne Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Handlu
Reprezentantem Spółdzielczości Spożywców „Społem" w powołanej Radzie został Prezes KZRSS „Społem" Ryszard Jaśkowski.
Copyright by KZRSS "Społem"

Sklepy spożywcze w czasie pandemii

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2020 Opublikowano: poniedziałek, 20, kwiecień 2020

Stanisław Rojek, jeden z kierowników supermarketu TSS Społem „Dąbrówka" w Tarnowie opowiada o pracy podczas stanu epidemii, stosowanych środkach bezpieczeństwa w sklepie i zachowaniu klientów.

Wiele obostrzeń wprowadzonych przez rząd w czasie epidemii dotyczy sklepów spożywczych. Czy tarnowscy klienci do nich się stosują?
Początkowo, tuż po wprowadzeniu tych obostrzeń i zamknięciu dużych centrów handlowych, klienci ruszyli masowo do supermarketów spożywczych, takich jak nasz. I można powiedzieć, że poszli na żywioł, nie rozumiejąc powagi sytuacji. Wybierali się na zakupy całymi rodzinami, do sklepu na wycieczki przychodziły małżeństwa, albo rodzice z dziećmi. Przy mniejszej liczbie osób, które mogły być w środku, ograniczało to możliwości zrobienia zakupów innym. Część klientów nie rozumiała na początku powagi sytuacji.
Teraz jest lepiej?
Większość przystosowała się już do nowych warunków.
Nie denerwują się stojąc nierzadko w długich kolejkach przed wejściem do sklepu?
Takie sytuacje również są nieuniknione. Kiedy mamy obostrzenia, to zawsze się znajdzie ktoś, komu coś będzie nie odpowiadało. Bywa, że mamy do czynienia z lekko nietrzeźwymi osobami, czy natarczywymi. Żyjemy w nowej rzeczywistości, która często rodzi stresujące sytuacje i budzi negatywne emocje.
Godziny dla seniorów są przestrzegane?
W tym przypadku również mieliśmy pewne ekscesy i nieprzyjemne sytuacje, ponieważ nie wszyscy mogli zrozumieć, że w ciągu dwóch określonych godzin zakupy mogą robić jedynie seniorzy. Ale rozmowa i perswazja pomogły się zdyscyplinować ludziom.
Zakupy są teraz bezpieczne?
Wprowadziliśmy w naszym sklepie wiele środków bezpieczeństwa jeszcze zanim rząd wydał odgórne obostrzenia. Dezynfekujemy nasze wózki po każdym kliencie. Zamontowaliśmy szyby z pleksi, oddzielające klientów od naszych pracowników. Wyposażyliśmy całą załogę sklepu w przyłbice i maseczki ochronne. Podzieliliśmy również pracowników na dwie grupy, które nie mają ze sobą kontaktu.


Autor: Robert Gąsiorek