krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
27 kwietnia 2021 r. o godz. 9.00 zapraszamy na czwarte w tym roku spotkanie z cyklu "Zmiany przepisów prawa 2021"
Temat wiodący: „Zamknięcie roku i sprawozdanie z przepływów pieniężnych”
aaa
Urząd Miasta Stalowa Wola w ramach cyklu „Dobre bo stalowowolskie" przygotował film promujący Zakład Piekarsko – Ciastkarski „Społem"...
aaa
Platforma ESPOLEM.PL ruszyła!
Społem ma już własny e-sklep, który działa już w najlepsze. Na razie na dostawy mogą liczyć m.in. mieszkańcy Warszawy, Wrocławia i Ozorkowa.
Copyright by KZRSS "Społem"

Sklepy spożywcze w czasie pandemii

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2020 Opublikowano: poniedziałek, 20, kwiecień 2020

Stanisław Rojek, jeden z kierowników supermarketu TSS Społem „Dąbrówka" w Tarnowie opowiada o pracy podczas stanu epidemii, stosowanych środkach bezpieczeństwa w sklepie i zachowaniu klientów.

Wiele obostrzeń wprowadzonych przez rząd w czasie epidemii dotyczy sklepów spożywczych. Czy tarnowscy klienci do nich się stosują?
Początkowo, tuż po wprowadzeniu tych obostrzeń i zamknięciu dużych centrów handlowych, klienci ruszyli masowo do supermarketów spożywczych, takich jak nasz. I można powiedzieć, że poszli na żywioł, nie rozumiejąc powagi sytuacji. Wybierali się na zakupy całymi rodzinami, do sklepu na wycieczki przychodziły małżeństwa, albo rodzice z dziećmi. Przy mniejszej liczbie osób, które mogły być w środku, ograniczało to możliwości zrobienia zakupów innym. Część klientów nie rozumiała na początku powagi sytuacji.
Teraz jest lepiej?
Większość przystosowała się już do nowych warunków.
Nie denerwują się stojąc nierzadko w długich kolejkach przed wejściem do sklepu?
Takie sytuacje również są nieuniknione. Kiedy mamy obostrzenia, to zawsze się znajdzie ktoś, komu coś będzie nie odpowiadało. Bywa, że mamy do czynienia z lekko nietrzeźwymi osobami, czy natarczywymi. Żyjemy w nowej rzeczywistości, która często rodzi stresujące sytuacje i budzi negatywne emocje.
Godziny dla seniorów są przestrzegane?
W tym przypadku również mieliśmy pewne ekscesy i nieprzyjemne sytuacje, ponieważ nie wszyscy mogli zrozumieć, że w ciągu dwóch określonych godzin zakupy mogą robić jedynie seniorzy. Ale rozmowa i perswazja pomogły się zdyscyplinować ludziom.
Zakupy są teraz bezpieczne?
Wprowadziliśmy w naszym sklepie wiele środków bezpieczeństwa jeszcze zanim rząd wydał odgórne obostrzenia. Dezynfekujemy nasze wózki po każdym kliencie. Zamontowaliśmy szyby z pleksi, oddzielające klientów od naszych pracowników. Wyposażyliśmy całą załogę sklepu w przyłbice i maseczki ochronne. Podzieliliśmy również pracowników na dwie grupy, które nie mają ze sobą kontaktu.


Autor: Robert Gąsiorek