krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
aaa
25 czerwca - trzecie spotkanie z cyklu "Zmiany przepisów prawa 2020"
Raz w miesiącu będziemy podsumowywać wszystkie zmiany legislacyjne, interpretacje i orzeczenia, a także odpowiadać na pytania uczestników...
aaa
Sklep „Bartek" Spółdzielni Społem PSS Kielce zyskał nowy wygląd
W ostatnich miesiącach nie dość,że zyskał całkowicie nowy wygląd to również znacząco powiększył ofertę...
aaa
Czy wiecie, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi?
aaa
Obchodząca w bieżącym roku 75-lecie istnienia, Spółdzielnia „Społem" PSS w Głogowie otworzyła, po rozbudowie, sklep ogólnospożywczy.
W placówce handlowej została powiększona sala sprzedaży z 268 m2 do 354 m2, przebudowano pomieszczenia socjalne, magazyn...
aaa
Posiedzenie inauguracyjne Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Handlu
Reprezentantem Spółdzielczości Spożywców „Społem" w powołanej Radzie został Prezes KZRSS „Społem" Ryszard Jaśkowski.
Copyright by KZRSS "Społem"

Pandemia zmieniła podejście Polaków do zakupów pieczywa

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2020 Opublikowano: środa, 22, kwiecień 2020

sisII2020 spc lidAktualnie w większych sieciach handlowych widać zwiększony popyt na pieczywo i ciasta pakowane. Natomiast w naszych sklepach firmowych klienci kupują tak jak dotychczas. Nadal dobrze sprzedają się wyroby niepakowane. Wprowadzone zasady podwyższonej higieny budzą wśród klientów zaufanie – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Janusz Kazimierczuk, prezes SPC.

Pieczywo jest jednym z podstawowych produktów codziennej konsumpcji. Zapotrzebowanie na chleb, bułki i wyroby cukiernicze utrzymuje się na wysokim poziomie. – Jednak w dobie epidemii zmieniają się potrzeby konsumentów, a ograniczenia funkcjonowania zmieniają także sposób w jaki wykonujemy codzienne czynności, w tym także zakupy. Sklepy odwiedza mniejsza ilość klientów, ale z kolei zakupy są większe. Kupowane są produkty na zapas, a także dla znajomych, czy sąsiadów – komentuje Janusz Kazimierczuk.
Dlatego w kategorii oferty ciastkarskiej, SPC wprowadziło zmianę wielkości oferowanych ciast, które dodatkowo pakowane są w plastikowe pojemniki. – Konsumentom podoba się ta propozycja, choć niepakowane ciastka sztukowe również cieszą się dużym zainteresowaniem – zaznacza prezes firmy. – Na życzenia klienta oferujemy również usługę krojenia i zapakowania świeżego produktu. Dużym powodzeniem cieszą się produkty wypiekane na miejscu z surowego ciasta. Wypieki te dzięki specjalnemu procesowi przygotowania i wypieku mają wysoką jakość i dłużej zachowują świeżość – dodaje.
– Produkty pakowane mają swoich zwolenników, ale dotyczy to raczej oferty w dużych sieciach handlowych i sklepach samoobsługowych. W sklepach SPC nie obserwujemy wzmożonego zainteresowania takim rozwiązaniem – podkreśla nasz rozmówca.
Ważnym aspektem dzisiejszych zakupów jest bezpieczeństwo. Klienci starają się ograniczyć ryzyko zakażenia. Konsumenci częściej kupują w mniejszych sklepach oraz zwracają uwagę na zastosowane środki ochronne. – W sklepach firmowych SPC wprowadziliśmy m.in.: pleksi izolujące personel od klientów, rękawiczki jednorazowe, ograniczenia ilości osób w lokalu i godziny dla seniorów, oraz zalecane płatności bezgotówkowe i pakowanie produktów piekarskich i ciastkarskich w bezpieczny, higieniczny sposób – wymienia Kazimierczuk.
Według niego, w najbliższych miesiącach, a także zaraz po ustaniu pandemii, obecne preferencje zakupowe mogą się utrzymywać. Jest to jednak trend przejściowy, gdyż klienci lubią pieczywo świeże, prosto z piekarni. – Małe, branżowe sklepy kojarzą się z wysoką jakością oraz szerokim wyborem świeżych produktów – przypomina prezes SPC.

Autor: Łukasz Rawa, WIADOMOŚCI HANDLOWE