krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
27 kwietnia 2021 r. o godz. 9.00 zapraszamy na czwarte w tym roku spotkanie z cyklu "Zmiany przepisów prawa 2021"
Temat wiodący: „Zamknięcie roku i sprawozdanie z przepływów pieniężnych”
aaa
Urząd Miasta Stalowa Wola w ramach cyklu „Dobre bo stalowowolskie" przygotował film promujący Zakład Piekarsko – Ciastkarski „Społem"...
aaa
Platforma ESPOLEM.PL ruszyła!
Społem ma już własny e-sklep, który działa już w najlepsze. Na razie na dostawy mogą liczyć m.in. mieszkańcy Warszawy, Wrocławia i Ozorkowa.
Copyright by KZRSS "Społem"

Kupując w sklepie spółdzielczym wspierasz polskich wytwórców

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2020 Opublikowano: środa, 22, kwiecień 2020

sisII2020 polski lidKonsumenci dokonujący zakupów polskich produktów w polskich sklepach wspierają polską przedsiębiorczość, miejsca pracy, zasoby polskich rodzin. Chronią wytwórców dobrych polskich producentów i siebie samych, ponieważ wszyscy funkcjonujemy w łańcuchu powiązań gospodarczych.
W ogólnopolską kampanię informacyjną „Kupuj świadomie – Produkt Polski" aktywnie włącza się spółdzielczość polska, która dysponuje znaczną bazą sklepów.
Zachęcamy konsumentów polskich do dokonywania zakupów w sklepach spółdzielczych.


Są to zarówno sklepy Społem zlokalizowane głównie w miastach – ponad 3000 sklepów w 300 spółdzielniach, sklepy Społem znajdują się w doskonałych lokalizacjach, w centrach miast oraz blisko miejsca zamieszkania i posiadają w swojej ofercie poza pełnym asortymentem świeżych wędlin, pieczywa, owoców i warzyw także produkty pod marką Społem - produkowane wyłącznie na terenie Polski, jak i sklepy Gminnych Spółdzielni głównie na wsi i małych miasteczkach.
Spółdzielnie te specjalizują się w sprzedaży żywności o wysokich walorach zdrowotnych i smakowych, oraz produktów przemysłowych, w tym chemii gospodarczej.
Do dyspozycji konsumentów jest także wiele spółdzielczych sklepów firmowych np. spółdzielni mleczarskich, gminnych spółdzielni, spółdzielni rolniczych, ogrodniczych i pszczelarskich, spółdzielni pracy, inwalidów i niewidomych, które same wytwarzają żywność lub inne produkty.
Spółdzielczość od ponad 200 lat działalności w Polsce promuje produkty polskie, zarówno spółdzielcze, jak i nie spółdzielcze, na zasadzie wzajemnego wspierania się w sferze gospodarczej.
Takie podejście ma bardzo duże znaczenie w ujęciu regionalnym i lokalnym, koncentrujące się na wzajemnym wspieraniu się społeczności lokalnych. W takim celu powstawały pierwsze spółdzielnie,
a i dziś, to przywiązanie lokalne czy regionalne, jest typowe dla zdecydowanej większości spółdzielni. Spółdzielczość w wielu trudnych okresach historii Polski była także ostają dla struktur Państwa
i Polaków, dostarczając różnorakie produkty, w tym żywność, produkty przemysłowe, a także usługi.
To w sklepach spółdzielczych, od początku ich działania, w szczególny sposób promowani byli polscy wytwórcy, produkujący produkty wysokiej jakości, w tym żywność o najwyższych walorach zdrowotnych i smakowych – znakomite wyroby spółdzielni mleczarskich oraz innych spółdzielni oferujących mięso i wyroby mięsne, pieczywo, etc. Dokładnie badana była jakość i pochodzenie surowców do wytwarzania tych produktów. Tak jest też i dziś. Duże wymagania dotyczą również produktów przemysłowych produkowanych przez spółdzielnie lub sprzedawanych w sklepach spółdzielczych. Spółdzielnie to 100% polskiego kapitału, który pozostaje w kraju i wspiera nasz rozwój.
Obecnie w Polsce działa ponad 10 tys. spółdzielni w ramach 15 branż spółdzielczości, z czego większość branż koncentruje swoją działalność na wytwórczości żywności lub surowców do jej produkcji oraz wytwarzaniu produktów przemysłowych lub ich sprzedaży.
W okresie kryzysu wywołanego trwającą pandemią COVID-19, kluczowe znaczenie mają świadome decyzje zakupowe konsumentów.
Kupując w sklepie spółdzielczym Produkt Polski, wspieramy polskich wytwórców, budujemy własną pomyślność oraz pozwalamy kontynuować piękną kartę polskiej spółdzielczości w kluczowych okresach dla naszej Ojczyzny.
KZRSS „Społem" od lat uczestniczy i zachęca Spółdzielnie i konsumentów do uczestnictwa w akcjach promujących polskich producentów i polskie produkty m.in. w akcji „590 powodów aby kupować polskie produkty", oraz „Kupuj Nasze - są powody do dumy" oraz obecnie trwającej akcji „Produkt Polski"