krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
WIOSENNA KONFERENCJA „SPOŁEM 2025"
Konferencja rozpoczęła się spotkaniem z Zarządem Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem", który przedstawił podsumowanie...
aaa
Zachęcamy wszystkie spółdzielnie do włączenie się w akcje promocji znaku Społem!
aaa
Czym jest spółdzielczość?
aaa
Kongres Retail Trends 2025
W warszawskim hotelu DoubleTree by Hilton odbył się kongres Retail Trends 2025, gromadząc ponad 1000 przedstawicieli handlu, przemysłu, usług oraz świata...
aaa
Będąca własnością „Społem" PSS w Wadowicach Karczma „Rzym" w Suchej Beskidzkiej znalazła się w elitarnej grupie 20 najcenniejszych zabytków architektury drewnianej w Małopolsce.
aaa
Jak spółdzielnie mogą uratować świat? - Wykład profesora Jerome Warren'a w siedzibie KZRSS „Społem"
To wydarzenie stanowiło początek wspólnych działań promujących ekonomię społeczną i spółdzielczość ...
Copyright by KZRSS "Społem"

„Rzeczpospolita" opublikowała ranking najcenniejszych marek polskich

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2021 Opublikowano: czwartek, 01, lipiec 2021

Co roku „Rzeczpospolita" publikuje ranking najcenniejszych marek polskich, w tym roku znalazło się na niej 220. Najwięcej, bo 80 z ocenianych pochodzi z sektora spożywczego. Listę otwierają giganci tacy jak Orlen (szacunkowa wartość marki to 9869 milionów złotych), PGNiG (6026,9 mln zł), PGE (5224,6 mln zł) i Lotos (3322,8 mln zł). Marka Społem znalazła się na 11 miejscu ! w kategorii najcenniejsze marki handel i usługi i na 44 miejscu !

w klasyfikacji najcenniejszych marek polskich ( pośród 220) szacunkowa wartość marki to 321,1 mln zł. Trzeba podkreślić, że jest to wyższa pozycja niż marka Polo Market, ABC ora Frisco. W rankingu brano pod uwagę jedynie marki, które mają czysto polskie pochodzenie (nawet, jeśli obecny właściciel pochodzi z zagranicy). Ich wartość wyliczono na podstawie skomplikowanego wzoru, w którym bierze się pod uwagę głównie ewentualne opłaty licencyjne za wykorzystywanie danej marki. W Polsce dokonała się ogromna zmiana. Widać to szczególnie w porównaniu z pierwszą dekadą transformacji, gdy powszechne było przekonanie, że wszystko, co zagraniczne, jest lepsze od tego, co polskie. Od tego czasu nastawienie polskich konsumentów radykalnie się zmieniło, zwłaszcza w ostatniej dekadzie, gdy wraz ze wzrostem zamożności rozwinęła się świadomość konsumencka Polaków. Sprzyjała temu poprawa jakości krajowych produktów i usług, która pozytywnie wpłynęła na ich wizerunek. Wzrost patriotyzmu konsumenckiego nie jest tylko kwestią sentymentu. W dużej mierze jest również efektem rosnącej świadomości ekonomicznej Polaków, którą zwiększył kryzys pandemii. Obecnie 88 proc. osób ankietowanych przez firmę UCE Research wskazało, że w czasach zagrożenia wybierają polskie produkty, by wesprzeć krajowych producentów.