krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Kolejna Konferencja „SPOŁEM 2024" już za nami!
aaa
SYSTEM KAUCYJNY - PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE WDRAŻANIA NOWYCH PRZEPISÓW
Zapraszamy na spotkanie z ekspertem!
aaa
Nowo wyremontowany sklep „Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców w Białej Podlaskiej
aaa
Pierwsze posiedzenie zgromadzenia ogólnego KRS
Wzięło w nim udział 99 ze 102 delegatów wybranych na VII Kongresie. Zgromadzenie wybrało Zarząd Krajowej Rady Spółdzielczej, Prezydium Zgromadzenia...
aaa
W dniach 22-23 stycznia 2024 r. obradował VII Kongres Spółdzielczości, który jest najwyższym organem samorządu spółdzielczego w Polsce.
Copyright by KZRSS "Społem"

Kongres Nowoczesnej Dystrybucji Polski handel w obliczu zmian gospodarczych i geopolitycznych

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2022 Opublikowano: środa, 01, czerwiec 2022

17 maja 2022 Prezes KZRSS „Społem" Ryszard Jaśkowski , Prezes WSS Śródmieście Warszawa Anna Tylkowska oraz Prezes Krajowej Platformy Handlowej „Społem" Iwona Sarga jako goście uczestniczyli w IV Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji, który odbył się w hotelu Westin Warsaw. Kongres po raz kolejny zgromadził liderów handlu, przetwórstwa i dystrybucji.

Podczas wydarzenia 50 uczestników wysłuchało wystąpień przedstawiciel rządu oraz prezentacji i dyskusji z udziałem liderów międzynarodowych firm handlowych, firm technologicznych oraz ekspertów rynku. Kongres oficjalnie otworzyła Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, która w swoim wystąpieniu zwróciła uwagę na główne wyzwania branży handlowej, takie jak wojna na Ukrainie, rosnące ceny paliw, energia elektryczna, surowce, bezpieczeństwo żywnościowe Polski, zakłócenia i presja kosztowa w łańcuchu dostaw, niekontrolowana inflacja, wpływ wojny oraz wpływ kryzysu migracyjnego na konsumpcję i rynek pracy, polityka energetyczna i środowiskowa w kontekście nowej architektury geopolitycznej. Prezes POHiD podkreśliła wkład branży w polską gospodarkę i rozwój polskich przedsiębiorców. Podczas debat prelegenci omówili najważniejsze kwestie dla ekonomii i handlu w nowych realiach, głównie wpływ sytuacji gospodarczej i geopolitycznej na handel w Polsce. Omówili również kluczowe wyzwania stojące przed branżą i rozważali możliwe scenariusze z uwzględnieniem obecnych zmian. Kolejne warsztaty obejmowały aspekty wyzwań stojących przed sektorami rolnictwa, przetwórstwa i łańcucha dostaw. Następnie eksperci skupili się na przestrzeni klienta, w tym: nowych typach konsumentów, zmianach nawyków zakupowych klientów w związku z wojną na Ukrainie, innowacyjnych rozwiązaniach w handlu detalicznym i reakcji klientów na wzrost cen koszyka. Omówiono również strategie handlowe zgodne z oczekiwaniami klientów. Ważnym tematem był zrównoważony rozwój handlu. Prelegenci przeanalizowali nowe modele biznesowe w dobie zmian klimatycznych i przedstawili prognozy dotyczące przyszłości handlu.