krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Jubileuszowy 50 Zjazd Delegatów KZRSS
W Zjeździe uczestniczyło 225 delegatów spośród 293 wybranych w spółdzielniach, 30 zaproszonych gości oraz 125 przedstawicieli wystawców.
aaa
PSS „Społem" Białystok wśród laureatów nagrody Orły "Wprost"
aaa
100 lat „Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców w Zamościu
Jubileuszowa Gala wieńczyła obchody 100-lecia funkcjonowania Spółdzielni.
aaa
Wystawa w Muzeum Historii Spółdzielczości. Kapitał kolektywny
aaa
150 lat Społem WSS Śródmieście w Warszawie
W warszawskim klubie Space świętowali swój wyjątkowy jubileusz członkowie i pracownicy WSS.
Copyright by KZRSS "Społem"

Udział KPH Społem w pierwszych w Polsce targach marek własnych w Kielcach

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR III/2014 Opublikowano: wtorek, 15, lipiec 2014

W dmarkaniach 25-26 czerwca br. na terenie Targów Kielce odbyły się pierwsze w Polsce targi marek własnych, czyli Private Label Middle Europe. Wzięli w nich udział najważniejsi producenci, hurtownicy i odbiorcy z całej Europy. Na liście wystawców, którzy zaprezentowali najnowsze produkty sygnowane markami własnymi sieci handlowych, było ponad 100 firm z Niemiec, Włoch, Belgii, Austrii, Serbii, Węgier, Ukrainy, Litwy i Polski.

Wśród wystawców znalazła się m.in. Krajowa Platforma Handlowa Społem Sp. z o.o., która zaprezentowała produkty marki własnej „Społem".
Marka własna to marka, pod którą sprzedawane są produkty bądź usługi wytwarzane przez jedno przedsiębiorstwo, a sprzedawane pod szyldem innego. Produkty powstają na konkretne zamówienie różnych firm, z różnych branż, na przykład: spożywczej, chemicznej czy kosmetycznej.
Marka własna ewoluowała i w chwili obecnej jest dostępna w trzech kategoriach: najniższej, średniej i premium. Ma bardzo korzystny stosunek jakości do ceny. Dobra, czyli niska cena, to podstawowy atut tych produktów. Sprzedaż produktów znanych firm pod markami własnymi sieci handlowych po niższej cenie jest możliwa m.in. ze względu na oszczędności przy reklamie i dystrybucji.
Według wyników badań przeprowadzonych przez SW „Research", dla ponad 50 % polskich konsumentów produkty pod marką sieci handlowych są dobrym rozwiązaniem na dzisiejsze czasy, w których cena odgrywa główną rolę. Dlatego, że te produkty są tanie, z roku na rok ich sprzedaż rośnie o jedną piątą rocznie. We wzroście ich znaczenia na rynku, Polska jest europejskim liderem. W Polsce pod tym szyldem sprzedawanych jest około 30 % krajowych produktów, a wartość rynku marek własnych szacowana jest aż na około 90 mld złotych i stale rośnie.
Targi marek własnych w Kielcach to pierwsza w Polsce prezentacja tegorocznych nowości, które wchodzą do sklepów. Stworzono tu specjalną galerię produktów oferowanych pod marką własną sieci handlowych, które trafiły do sprzedaży w 2014 roku. Swoją ofertę zaprezentowały m.in.: „Społem", „Inermarche", „Kaufland", „Piotr i Paweł" oraz „Tesco".
Krajowa Platforma Handlowa Społem Sp. z o.o., występująca w roli wystawcy „Społem", zaprezentowała na stoisku swoją pełną ofertę produktową, obejmującą pełny dostępny dla spółdzielni asortyment produktów marki własnej.
W aktualnej ofercie KPH Społem znajduje się 198 produktów pod znakiem marki własnej, z następujących grup asortymentowych:
– asortyment FMCG: produkty spożywcze w marce własnej Społem, Lux oraz Roney΄s,
– asortyment produkty farmaceutyczne: produkty z kategorii „Zdrowie na Lux",
– asortyment AGD: produkty AGD oznaczone logo „Społem",
– asortyment Elektro-AGD: produkty Elektro-AGD oznaczone logo „Społem",
– asortyment wędliniarski: produkty wędliniarskie oznaczone znakiem „Smaczne Społem",
– asortyment chemia i kosmetyki: produkty w kategorii chemia i kosmetyki oznaczone logo „Miss Klara" i „Mr. Klar".
Stoisko KPH Społem cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających i uczestników targów, budząc spore zaskoczenie ilością oferowanych produktów marki własnej dla spółdzielni spożywców „Społem".
Pierwszym w Polsce targom marek własnych w Kielcach towarzyszyła konferencja poświęcona wielu aspektom tematu marek własnych w strategii handlowej. Wzięli w niej udział przedstawiciele firm i instytucji takich jak: AC Nielsen, Cobaltspark, FMCG Bussines Consulting, Intermarche Polska, Kodak Polska, Krajowa Platforma Handlowa Społem Sp. z o.o., Tesco, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Federacja Producentów Żywności, Polska Izba Handlu i Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza.
W czasie konferencji przedstawiciel Krajowej Platformy Handlowej Społem – prezes Zarządu Ryszard Jaśkowski, w swoim wystąpieniu mówił na temat: „Marki własne jako element strategii rozwoju polskiej Spółdzielczości Spożywców Społem". Prezes Ryszard Jaśkowski przedstawił krótką charakterystykę spółdzielczości, określił cele wprowadzania marek własnych przez „Społem", proces tworzenia i doboru produktów oraz planowane kierunki rozwoju marek pod logo „Społem".
Podczas konferencji poruszano również m.in. takie zagadnienia jak: marki własne na polskim rynku FMCG, współpraca wytwórca – handel, marki, perspektywy rozwoju – szanse i zagrożenia, jak efektywnie zarządzać wizerunkiem marki własnej, marka własna jako instrument konkurencji, rola marek własnych w budowaniu lojalności klientów, nadzór nad jakością marki własnej „Tesco", jak zadbać o wysoką jakość drukowanych opakowań i marki własne w wymianie polsko-ukraińskiej.

  • image001
  • image002
  • image004
  • image005