krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Młode Spółdzielnie konsumenckie w Europie
Organizacja Euro Coop wspiera działania oraz rozwój spółdzielni w Europie.
aaa
Posiedzenie Zarządu Euro Coop
Z ramienia KZRSS w spotkaniu brali udział Prezes Zarządu Ryszard Jaśkowski będący członkiem Zarządu Euro Coop oraz Agnieszka Wroniewicz Dyrektor...
aaa
Kolejna konferencja Społem już za nami!
Copyright by KZRSS "Społem"

Społem na wysokim miejscu w Top 200 Forbes

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR III/2021 Opublikowano: czwartek, 30, wrzesień 2021

W najnowszym rankingu opublikowanym przez miesięcznik Forbes „Top 200 najlepszych polskich marek" marka Społem zajęła 26 miejsce ( na 200 wymienionych) oraz 5 miejsce w kategorii sprzedaż detaliczna żywności. Siła marki leży w umyśle konsumenta. To on podejmuje ostateczne decyzje zakupowe, często skłonny jest też zapłacić więcej za konkretne produkty i usługi z ulubionym logo.

Dla mocy marki ważna jest nie tylko jej dostępność, ale i skojarzenia, jakie wywołuje. Te pozytywne pozwalają firmom uzyskiwać często ponadprzeciętne wyniki finansowe. W efekcie dobrze wykreowana marka stanowi znaczący składnik wartości całego przedsiębiorstwa. W prezentowanym rankingu TOP 200 Najlepszych Polskich Marek oceniono ich wartość na rynku krajowym. Warto podkreślić, że w badaniu uwzględniono nie tylko marki będące własnością polskich firm, ale także te stworzone na polski rynek i z myślą o lokalnych konsumentach. Tymczasem, mówiąc najprościej, marka to skojarzenia, jakie z danym znakiem towarowym mają w swoich umysłach klienci: z jakością, tajemnicą receptury, poziomem obsługi czy najbardziej innowacyjnymi rozwiązaniami. Niekiedy również z kluczowymi produktami, postaciami lub hasłami. Tak rozumieją termin „marka" praktycy marketingu, którzy na co dzień tworzą i realizują strategie reklamowe i decydują o milionowych kampaniach służących budowaniu wartości marek. Skojarzenia z markami badano za pomocą badania konsumenckiego. Przeprowadzono 1435 wywiadów. W rankingu pokazano pozycję i wartość marek z perspektywy ich siły w umysłach klientów oraz roli w generowaniu przychodów. Jest to finansowa wycena polskich marek. Jako polskie klasyfikowano te marki, które zostały stworzone z myślą o polskim rynku. Ich właścicielami mogą być podmioty krajowe lub zagraniczne. Siłę marek obliczono, posługując się wypracowanym modelem. Uwzględnia on najbardziej aktualne koncepcje, którymi kierują się w swoim codziennym działaniu marketerzy. Model ten bierze pod uwagę mentalną dostępność marki oraz skojarzenia, które ona wywołuje: mentalna dostępność sprawia, że marka szybko przychodzi konsumentowi na myśl w kontekście danej kategorii; koreluje mocno z obecną pozycją rynkową marki; siła i typ skojarzeń wywoływanych przez markę pozwalają sprawdzić, jak silne emocje marka generuje, jak oceniana jest jej użyteczność, wyróżnialność oraz innowacyjność.

Informacja oparta na publikacji z dnia 30 września 2021 w miesięczniku Forbes, autor Anna Rejer.