VI FORUM RETAIL CHALLENGE POLAND 2025
Retail Challenge Poland to spotkanie całej branży retail: sieci handlowych, platform e-commerce oraz dostawców food i non-food. Program stworzony został na bazie ponad 70 rozmów z ekspertami rynku a aktualne wyzwania zostały omówione podczas 2 intensywnych dni w ramach 6 sesji specjalistycznych.
Ryszard Jaśkowski Prezes Zarządu KZRSS „Społem" zabrał głos w dyskusji panelowej, która odbyła się drugiego dnia RETAIL CHALLENGE 2025 w dyskusji:
Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta – czy zawsze? Jak wojna cenowa wpływa na rynek retailowy?
Rozmowę poprowadziła Ania Heimberger Prezes Fundacji Kobiety e-biznesu, CEO Bateau( ex Marketing Dyrektor InPost, Upfield/Unilever, MAKRO, Sklepy Komfort)
Paneliści:
· Szymon Bujalski, Wiceprzewodniczący Rady, E-IZBY, Niezależny ekspert
· Dariusz Stolarczyk, Członek Zarządu ds. detalu, EUROCASH
· Jan Sałata, Dyrektor Generalny, PSH NASZ SKLEP
· Ryszard Jaśkowski, Prezes Zarządu, KZRSS „SPOŁEM"
· Tomasz Stec, Partner Zarządzający, SIMON-KUCHER
· Piotr Biela, Business Development Manager, GRUPA BLIX
Jedną ze strategii rynkowych jest strategia najniższej ceny, w której często narzędziem jest wojna cenowa. Obserwuje od zeszłego roku na rynku bardzo ciekawe taktyki pomiędzy dwoma dużymi graczami na rynku spożywczym. Co jest wojną cenową, jaki ma wpływ na gospodarkę i poszczególnych jej graczy zarówno konsumentów jak i sieci retail oraz producentów?
Uczestnicy poruszyli kwestię wpływu wojny cenowej na zachowania konsumentów, ale też:
• jaki wpływ na resztę rynku retail ma wojna cenowa?
• lojalność konsumentów,
• profilowanie ofert,
• czy klient traci zaufanie do retailu bo czuje, że jest oszukiwany?