krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
30 lipca - czwarte spotkanie z cyklu "Zmiany przepisów prawa 2020"
Raz w miesiącu będziemy podsumowywać wszystkie zmiany legislacyjne, interpretacje i orzeczenia, a także odpowiadać na pytania uczestników...
aaa
Sklep „Bartek" Spółdzielni Społem PSS Kielce zyskał nowy wygląd
W ostatnich miesiącach nie dość,że zyskał całkowicie nowy wygląd to również znacząco powiększył ofertę...
aaa
Czy wiecie, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi?
aaa
Obchodząca w bieżącym roku 75-lecie istnienia, Spółdzielnia „Społem" PSS w Głogowie otworzyła, po rozbudowie, sklep ogólnospożywczy.
W placówce handlowej została powiększona sala sprzedaży z 268 m2 do 354 m2, przebudowano pomieszczenia socjalne, magazyn...
aaa
Posiedzenie inauguracyjne Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Handlu
Reprezentantem Spółdzielczości Spożywców „Społem" w powołanej Radzie został Prezes KZRSS „Społem" Ryszard Jaśkowski.
Copyright by KZRSS "Społem"

Wywiad prezes Anny Tylkowskiej dla magazynu "Tęcza Polska"

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2013
Opublikowano: piątek, 05, kwiecień 2013

"W Społem wiele zależy od kobiet" – pod takim tytułem, w magazynie "Tęcza Polska" nr 3/2013, opublikowano wywiad z Anną Tykowską – przewodniczącą Rady Nadzorczej Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców "Społem", przewodniczącą Rady Nadzorczej Mazowieckiej Agencji Handlowej "Społem" i prezesem Zarządu "Społem" Warszawskiej Spółdzielni Spożywców Śródmieście.

Wywiad przeprowadził redaktor Józef Sobiecki.

Oto treść tego wywiadu.

Społem to znaczy razem, społem to znaczy, że wspólnymi siłami można osiągać więcej. Tymi starymi społemowskimi zasadami kierowali się 17 lat temu założyciele Mazowieckiej Agencji Handlowej.

– Właśnie wspólne działanie jest celem i siłą Mazowieckiej Agencji Handlowej. Na początku zwracaliśmy uwagę głównie na negocjowanie cen przy zakupie towarów i ustalanie korzystnych warunków dostaw. Natomiast obecnie nasze działania koncentrują się na promocji produktów, które sprzedajemy w naszych sklepach. Każda spółdzielnia ustala jakie produkty i w jakiej cenie zamierza reklamować. Stąd nasze reklamy w telewizji, w prasie, a także ulotki i plakaty reklamowe...

Biznes jest ważnym, ale nie jedynym waszym celem...

– Niemniej ważne są cele społeczne. Tym się właśnie różnimy od spółek kapitałowych, dla których zysk jest jedynym i głównym celem. W naszej pracy liczą się również potrzeby ludzi. Jesteśmy na nie uczuleni. Dlatego dbamy o takie działania, które rozszerzają wiedzę i horyzonty spółdzielców. Temu właśnie służył wyjazd do Brukseli we wrześniu 2012 roku. Spółdzielcy, pracownicy, działacze mieli okazją poznać Brukselę i Parlament Europejski.

Mazowiecka Agencja Handlowa to z jednej strony spółdzielcza platforma zakupowa, a z drugiej miejsce integracji ludzi i spółdzielczych działań. Jakie to ma znaczenie?

– Bardzo wysoko cenię właśnie tę rolę integrującą Mazowieckiej Agencji Handlowej. Oczywiście to zadanie w dużym stopniu spełnia krajowy związek "Społem". Nasza praca to pewne doświadczenie społemowców w mniejszej skali. Działamy na terenie Warszawy, Mazowsza i częściowo Podlasia. Jest to region gdzie ponad 140 lat temu powstawały pierwsze spółdzielnie spożywców jak: "Zgoda" w Płocku, czy "Merkury" w Warszawie, do którego tradycji i dorobku nawiązują warszawscy społemowcy. Dodatkowym atutem w naszej pracy jest największy w Polsce i bardzo wymagający rynek zbytu jakim jest aglomeracja warszawska. Wyzwaniem jest silna i bezwzględna konkurencja w postaci sieci supermarketów.

Jak sobie w tej sytuacji radzicie?

– Jesteśmy jedną z lepszych agencji społemowskich w kraju. Potrafiliśmy, dzięki elastyczności, dostosowywać się do realiów, w których przyszło nam pracować. Te spółdzielcze realia są inne niż w spółkach, a w dodatku każda spółdzielnia ma różne możliwości i to trzeba uwzględniać w pracy Mazowieckiej Agencji Handlowej. Do tej pory nam się to udawało.

A w jaki sposób udało się wam nawiązać dobre i życzliwe kontakty z dostawcami?

– Odbywają się systematyczne spotkania z dostawcami. Pozwalają nam lepiej poznać się nawzajem i zrozumieć. Dostawcy prezentują swoją ofertę, a my zgłaszamy swoje uwagi. Korzyści są wzajemne. Nie mamy swojego hurtu, ani magazynów, ale mamy wypróbowanych partnerów biznesowych, z którymi współpracujemy od lat i na których możemy liczyć. W ciągu tych kilkunastu lat zrozumieli oni spółdzielczość i jej specyfikę. Dostawcy zajmują się dystrybucją swoich towarów do naszych sklepów i robią to wzorowo. Warto dodać, że wśród naszych dostawców są również spółdzielnie mleczarskie i piekarnie spółdzielcze, z którymi dobrze się rozumiemy i nawzajem wspieramy.

"Społem" to również znak handlowy z ponad 110. letnią tradycją. Znak ten powraca do dawnej świetności i jak wskazują badania jest coraz lepiej rozpoznawalny na rynku i kojarzy się z dobrą jakością. Czyja to zasługa?

– Wiele naszych pozytywnych działań przyczynia się do umacniania marki "Społem" w świadomości ludzi. Nie możemy wprawdzie konkurować cenowo, ale wygrywamy jakością i świeżością towarów, które trafiają na nasze półki. W naszych sklepach jest miejsce na dobrą, zdrową polską żywność, pochodzącą ze znanych i sprawdzonych źródeł. Nad tym pracujemy od lat i to już przyniosło efekty. Ludzie cenią sobie również społemowską tradycję oraz naszą handlową solidność i uczciwość, a także żywy kontakt ze sprzedawcą, do czego przywiązujemy dużą wagę.

W walce konkurencyjnej nie wystarczy odwoływanie się do tradycji.

– Dlatego łączymy tradycję z nowoczesnością. Takie zadanie postawiliśmy przed sobą kilkanaście lat temu i konsekwentnie unowocześniamy nasze placówki, podnosimy kulturę handlu oraz wiedzę i umiejętności pracowników.

Na czele Mazowieckiej Agencji Handlowej stoją kobiety. Z kobietami najczęściej spotykaj się klienci odwiedzając sklepy "Społem".

– W "Społem" od lat dominują kobiety. Można je spotkać nie tylko w sklepach, ale również w zarządach. Sukcesy "Społem" to w pierwszym rzędzie zasługa kobiet. Jest je za co chwalić. Są one solidne i skrupulatne, szanują swoją pracę i klientów, dla których potrafią znaleźć dobre słowo i uśmiech. Właśnie lata pracy w naszych zazwyczaj kameralnych, związanych często z osiedlami spółdzielczymi, placówkach pozwoliły im dobrze poznać klientów. Do "Społem" jest zawsze blisko... Tę prawdę również podkreślamy w naszych działaniach promocyjnych. Kobiety są stworzone do spółdzielczości. Są jej wierne. Dlatego wierzę w dobrą przyszłość "Społem" i Mazowieckiej Agencji Handlowej, bo leży ona w rękach kobiet, które zawsze mogą liczyć na wsparcie mężczyzn. Bo przecież społem to znaczy razem.

Dziękuję za rozmowę.

Czytaj więcej...