krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Spotkanie z Głównym Inspektorem Pracy w siedzibie Pracodawców RP
aaa
Globalny kryzys instytucji multilateralnych – głosy z seminarium na Uniwersytecie Warszawskim
aaa
Leszczyński Festiwal Sportu 2025
W sobotę 6 września odbył się Półmaraton Leszczyński, była to jego druga edycja.
aaa
Zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po systemie kaucyjnym
Przewodnik zawiera materiały informacyjne dla klientów
aaa
Spółdzielnie budują lepszy świat - obchody Międzynarodowego Dnia Spółdzielczości w Senacie RP
aaa
Zachęcamy wszystkie spółdzielnie do włączenie się w akcje promocji znaku Społem!
aaa
Czym jest spółdzielczość?
Copyright by KZRSS "Społem"

Rok 2013 w ocenie Prezesa Zarządu KZRSS „Społem" dla „Poradnika Handlowca"

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR I/2014 Opublikowano: poniedziałek, 20, styczeń 2014

Początek roku to dla wszystkich firm okazja do podsumowania działań mających miejsce w poprzednim roku. W związku z tym Redakcja „Poradnika Handlowca" – branżowego miesięcznika ogólnopolskiego dla sklepów i hurtowni FMCG, zapytała przedstawicieli różnych segmentów rynku FMCG o ocenę ubiegłego roku.

Wśród sześciu przedstawicieli zapytanych o ocenę ubiegłego roku znalazł się Jerzy Rybicki – prezes Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem".
Wszystkie wypowiedzi zostały opublikowane w „Poradniku Handlowca" nr 1, ze stycznia 2014 r., w dziale: „Handel w Polsce". Materiał, zatytułowany: „Rok 2013 w ocenie handlowców", opracował redaktor Jacek Ratajczak.
A oto rok 2013 w społemowskim handlu w ocenie prezesa Jerzego Rybickiego.
„– Chociaż był to trudny rok dla społemowskiego handlu, mogę powiedzieć, że kończymy go z umiarkowanym zadowoleniem. Za sukces trzeba uznać utrzymanie przez spółdzielczość spożywców „Społem" dotychczasowej pozycji na rynku FMCG. Nasze wstępne szacunki wskazują, że przychody spółdzielni w 2013 r. będą minimalnie zmniejszone od tych z 2012 r. i zamkną się ogólną kwotą około 7 mld zł. Potwierdzeniem pozycji „Społem" na rynku jest ogłoszony ostatnio w dzienniku „Rzeczpospolita" ranking najcenniejszych polskich marek, gdzie marka „Społem" utrzymuje wysoką 24. pozycję na 330 kwalifikowanych i 13. w kategorii handel. Miniony rok to także otwarcia nowych i zmodernizowanych obiektów handlowych, powiększająca się sieć sklepów pod wspólnymi szyldami Lux oraz Gama, a także zwiększenie liczby klientów korzystających z programu lojalnościowego „Społem znaczy razem". Znacząco wzrosła sprzedaż towarów pod marką własną, wprowadzonych do spółdzielni przez naszą spółkę Krajową Platformę Handlową Społem. Za sukces trzeba uznać zadowalającą kondycję finansową większości naszych spółdzielni, które oceniane są jako rzetelni płatnicy w kontaktach handlowych z producentami i dystrybutorami. Rok 2013 to także niepewność co do projektów nowych rozwiązań prawnych w ustawie Prawo spółdzielcze, które mogą powodować przechodzenie ze spółdzielczej formy na spółki prawa handlowego. Oceniając miniony rok chcę jednocześnie podziękować naszym klientom, którzy zaufali „Społem" – najstarszej polskiej sieci handlowej, liczącej już 145 lat – a także zarządom i pracownikom 260 spółdzielni spożywców „Społem" zrzeszonych w Związku za sumienną i rzetelną pracę w 2013 r.".
Pozostali przedstawiciele segmentów rynku FMCG, których Redakcja „Poradnika Handlowca" zapytała o ocenę ubiegłego roku, to: Jean Anthoine – prezes Zarządu „Carrefour Polska", Wojciech Kruszewski – prezes Zarządu „Lewiatan Holding", Pedro Martinho – członek Zarządu Grupy „Eurocash", Krzysztof Tokarz – Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej „Specjał" i Tadeusz Zagórski – prezes Zarządu Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług.