Pandemia zmieniła podejście Polaków do zakupów pieczywa
Aktualnie w większych sieciach handlowych widać zwiększony popyt na pieczywo i ciasta pakowane. Natomiast w naszych sklepach firmowych klienci kupują tak jak dotychczas. Nadal dobrze sprzedają się wyroby niepakowane. Wprowadzone zasady podwyższonej higieny budzą wśród klientów zaufanie – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Janusz Kazimierczuk, prezes SPC.
Pieczywo jest jednym z podstawowych produktów codziennej konsumpcji. Zapotrzebowanie na chleb, bułki i wyroby cukiernicze utrzymuje się na wysokim poziomie. – Jednak w dobie epidemii zmieniają się potrzeby konsumentów, a ograniczenia funkcjonowania zmieniają także sposób w jaki wykonujemy codzienne czynności, w tym także zakupy. Sklepy odwiedza mniejsza ilość klientów, ale z kolei zakupy są większe. Kupowane są produkty na zapas, a także dla znajomych, czy sąsiadów – komentuje Janusz Kazimierczuk.
Dlatego w kategorii oferty ciastkarskiej, SPC wprowadziło zmianę wielkości oferowanych ciast, które dodatkowo pakowane są w plastikowe pojemniki. – Konsumentom podoba się ta propozycja, choć niepakowane ciastka sztukowe również cieszą się dużym zainteresowaniem – zaznacza prezes firmy. – Na życzenia klienta oferujemy również usługę krojenia i zapakowania świeżego produktu. Dużym powodzeniem cieszą się produkty wypiekane na miejscu z surowego ciasta. Wypieki te dzięki specjalnemu procesowi przygotowania i wypieku mają wysoką jakość i dłużej zachowują świeżość – dodaje.
– Produkty pakowane mają swoich zwolenników, ale dotyczy to raczej oferty w dużych sieciach handlowych i sklepach samoobsługowych. W sklepach SPC nie obserwujemy wzmożonego zainteresowania takim rozwiązaniem – podkreśla nasz rozmówca.
Ważnym aspektem dzisiejszych zakupów jest bezpieczeństwo. Klienci starają się ograniczyć ryzyko zakażenia. Konsumenci częściej kupują w mniejszych sklepach oraz zwracają uwagę na zastosowane środki ochronne. – W sklepach firmowych SPC wprowadziliśmy m.in.: pleksi izolujące personel od klientów, rękawiczki jednorazowe, ograniczenia ilości osób w lokalu i godziny dla seniorów, oraz zalecane płatności bezgotówkowe i pakowanie produktów piekarskich i ciastkarskich w bezpieczny, higieniczny sposób – wymienia Kazimierczuk.
Według niego, w najbliższych miesiącach, a także zaraz po ustaniu pandemii, obecne preferencje zakupowe mogą się utrzymywać. Jest to jednak trend przejściowy, gdyż klienci lubią pieczywo świeże, prosto z piekarni. – Małe, branżowe sklepy kojarzą się z wysoką jakością oraz szerokim wyborem świeżych produktów – przypomina prezes SPC.
Autor: Łukasz Rawa, WIADOMOŚCI HANDLOWE