krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Gala Polskiej Ligi Siatkówki
aaa
Młode Spółdzielnie konsumenckie w Europie
Organizacja Euro Coop wspiera działania oraz rozwój spółdzielni w Europie.
aaa
Posiedzenie Zarządu Euro Coop
Z ramienia KZRSS w spotkaniu brali udział Prezes Zarządu Ryszard Jaśkowski będący członkiem Zarządu Euro Coop oraz Agnieszka Wroniewicz Dyrektor...
aaa
Kolejna konferencja Społem już za nami!
Copyright by KZRSS "Społem"

„Rzeczpospolita" opublikowała ranking najcenniejszych marek polskich

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2021 Opublikowano: czwartek, 01, lipiec 2021

Co roku „Rzeczpospolita" publikuje ranking najcenniejszych marek polskich, w tym roku znalazło się na niej 220. Najwięcej, bo 80 z ocenianych pochodzi z sektora spożywczego. Listę otwierają giganci tacy jak Orlen (szacunkowa wartość marki to 9869 milionów złotych), PGNiG (6026,9 mln zł), PGE (5224,6 mln zł) i Lotos (3322,8 mln zł). Marka Społem znalazła się na 11 miejscu ! w kategorii najcenniejsze marki handel i usługi i na 44 miejscu !

w klasyfikacji najcenniejszych marek polskich ( pośród 220) szacunkowa wartość marki to 321,1 mln zł. Trzeba podkreślić, że jest to wyższa pozycja niż marka Polo Market, ABC ora Frisco. W rankingu brano pod uwagę jedynie marki, które mają czysto polskie pochodzenie (nawet, jeśli obecny właściciel pochodzi z zagranicy). Ich wartość wyliczono na podstawie skomplikowanego wzoru, w którym bierze się pod uwagę głównie ewentualne opłaty licencyjne za wykorzystywanie danej marki. W Polsce dokonała się ogromna zmiana. Widać to szczególnie w porównaniu z pierwszą dekadą transformacji, gdy powszechne było przekonanie, że wszystko, co zagraniczne, jest lepsze od tego, co polskie. Od tego czasu nastawienie polskich konsumentów radykalnie się zmieniło, zwłaszcza w ostatniej dekadzie, gdy wraz ze wzrostem zamożności rozwinęła się świadomość konsumencka Polaków. Sprzyjała temu poprawa jakości krajowych produktów i usług, która pozytywnie wpłynęła na ich wizerunek. Wzrost patriotyzmu konsumenckiego nie jest tylko kwestią sentymentu. W dużej mierze jest również efektem rosnącej świadomości ekonomicznej Polaków, którą zwiększył kryzys pandemii. Obecnie 88 proc. osób ankietowanych przez firmę UCE Research wskazało, że w czasach zagrożenia wybierają polskie produkty, by wesprzeć krajowych producentów.