krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Spotkanie studentów Europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego z przedstawicielami spółdzielczości konsumenckiej „Społem"
Tematem spotkania była: „Spółdzielczość w Polsce, w UE i na świecie" oraz perspektywy zawodowe dla studentów.
aaa
Po generalnej przebudowie, PSS Szczecin otworzył dla klientów sklep Orion przy ul. Księcia Bogusława X 18a
Sklep mieści się w tym samym miejscu od 1973 r., a na swoje pięćdziesięciolecie otrzymał nowoczesny wygląd.
aaa
Społem Coop na szczycie Kilimandżaro!
Łukasz Bogdanowski ze stowarzyszeniem „Szlak Mi Się Trafił" zdobył Kilimandżaro.
aaa
Ogólnopolski program Doceń Polskie ponownie certyfikował Chleb Żytni produkowany przez PSS Głogów
Wyróżnienie to przyznawane jest wyłącznie najwyższej jakości polskim produktom spożywczym
Copyright by KZRSS "Społem"

„Rzeczpospolita" opublikowała ranking najcenniejszych marek polskich

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2021 Opublikowano: czwartek, 01, lipiec 2021

Co roku „Rzeczpospolita" publikuje ranking najcenniejszych marek polskich, w tym roku znalazło się na niej 220. Najwięcej, bo 80 z ocenianych pochodzi z sektora spożywczego. Listę otwierają giganci tacy jak Orlen (szacunkowa wartość marki to 9869 milionów złotych), PGNiG (6026,9 mln zł), PGE (5224,6 mln zł) i Lotos (3322,8 mln zł). Marka Społem znalazła się na 11 miejscu ! w kategorii najcenniejsze marki handel i usługi i na 44 miejscu !

w klasyfikacji najcenniejszych marek polskich ( pośród 220) szacunkowa wartość marki to 321,1 mln zł. Trzeba podkreślić, że jest to wyższa pozycja niż marka Polo Market, ABC ora Frisco. W rankingu brano pod uwagę jedynie marki, które mają czysto polskie pochodzenie (nawet, jeśli obecny właściciel pochodzi z zagranicy). Ich wartość wyliczono na podstawie skomplikowanego wzoru, w którym bierze się pod uwagę głównie ewentualne opłaty licencyjne za wykorzystywanie danej marki. W Polsce dokonała się ogromna zmiana. Widać to szczególnie w porównaniu z pierwszą dekadą transformacji, gdy powszechne było przekonanie, że wszystko, co zagraniczne, jest lepsze od tego, co polskie. Od tego czasu nastawienie polskich konsumentów radykalnie się zmieniło, zwłaszcza w ostatniej dekadzie, gdy wraz ze wzrostem zamożności rozwinęła się świadomość konsumencka Polaków. Sprzyjała temu poprawa jakości krajowych produktów i usług, która pozytywnie wpłynęła na ich wizerunek. Wzrost patriotyzmu konsumenckiego nie jest tylko kwestią sentymentu. W dużej mierze jest również efektem rosnącej świadomości ekonomicznej Polaków, którą zwiększył kryzys pandemii. Obecnie 88 proc. osób ankietowanych przez firmę UCE Research wskazało, że w czasach zagrożenia wybierają polskie produkty, by wesprzeć krajowych producentów.