krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Posiedzenie Zarządu Euro Coop
Z ramienia KZRSS w spotkaniu brali udział Prezes Zarządu Ryszard Jaśkowski bedacy członekiem Zarządu Euro Coop oraz Agnieszka Wroniewicz Dyrektor...
aaa
Kolejna konferencja Społem już za nami!Posiedzenie Zarządu Euro Coop
Copyright by KZRSS "Społem"

Rozmowa Zastępcy prezesa Zarządu „Społem' PSS w Białymstoku z portalem dlahandlu.pl

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR III/2016 Opublikowano: piątek, 29, lipiec 2016

Portal dlahandlu.pl opublikował rozmowę z Januszem Kuleszą, zastępcą prezesa Zarządu Powszechnej Spółdzielni Spożywców „Społem" w Białymstoku, zatytułowaną: „Własna produkcja daje nam przewagę nad dyskontami".
Oto treść tej rozmowy.

– Z zasady nie dokonujemy przejęć obcych lokalizacji natomiast naszym celem jest ustawiczny rozwój sieci dlatego też poszukujemy nowych lokalizacji pod sklepy. Nie jest to łatwe zadanie na lokalnym rynku, gdzie większą siłę przebicia mają sieci dyskontowe. Corocznie staramy się otwierać nowe placówki. Strategia, którą kierujemy się w codziennej działalności oraz w działaniach konkurencyjnych polega na kierowaniu do nabywcy kwintesencji jakości własnej produkcji oraz wysokiego poziomu obsługi i szerokiej oferty towarowej – mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Janusz Kulesza, zastępca prezesa zarządu PSS Społem w Białymstoku.
–Te trzy elementy pozwalają budować nam przewagę konkurencyjną i realnie konkurować z gigantami. W ramach działań handlowo-promocyjnych PSS Społem Białystok niezmiennie realizuje strategię obrony udziału w rynku. Polega to na dążeniu do utrzymania obecnej pozycji oraz jej umacnianiu. Na płaszczyźnie produkcyjnej staramy się realizować strategię lidera rynkowego. Dotyczy to zwłaszcza produkcji piekarskiej. Jesteśmy jednym z największych producentów pieczywa w regionie – mówi Janusz Kulesza. Jak dodaje, Spółdzielnia prowadzi permanentne badania marketingowe oparte na obserwacji i monitorowaniu oferowanego do sprzedaży asortymentu, porównywaniu poziomu cen, porównywanie walorów smakowych i organoleptycznych wyrobów. – Wnioski z obserwacji pomagają nam doskonalić nasz asortyment oraz produkty, tworzyć koncepcje promocyjne oraz dostosowywać poziom cen na wybrane grupy towarowe do poziomu oferowanego przez konkurencyjne firmy. Dbamy o to aby oferowany produkt spełniał najwyższe wymogi jakościowe. Stawiamy na produkty markowe, znane i wysoko oceniane przez klientów. Rozwijamy przede wszystkim grupy towarów świeżych, które stanowią domenę naszej działalności handlowej: mięso świeże i wędliny oraz garmażerkę, ryby, pieczywo, nabiał, owoce i warzywa. Nasza uwaga skierowana jest przede wszystkim na doskonałą jakość i świeżość tych grup. Mamy w tych grupach przewagę konkurencyjną nad „sieciówkami" i to jest naszym niezaprzeczalnym atutem. Dobra marka, mianem której określane są nasze wyroby dają nam wysoką lokatę u odbiorców finalnych – wyjaśnia Janusz Kulesza. I dodaje: – W ramach prowadzonej polityki cenowej dbamy o kształtowanie cen na średnim poziomie rynkowym, w korelacji z wysoką jakością i świeżością produktów oraz wysokim poziomem obsługi. W sieci sklepów od lat prowadzimy program rabatowy dla stałych klientów. Obecnie przygotowujemy się do wdrożenia nowoczesnego programu lojalnościowego. Jesteśmy przekonani o słuszności rozwiązań lojalnościowych z uwagi na duży udział w strukturze grupy stałych klientów. W ramach wspierania sprzedaży wydajemy systematycznie gazetkę promocyjną, stosujemy sezonowe obniżki i wyprzedaże. Prowadzimy kampanie medialne z szerokim wykorzystaniem wszystkich lokalnych mediów (internet, radio i telewizja lokalna, outdoor). Spółdzielnia corocznie inwestuje w rozbudowę posiadanej infrastruktury, parku maszynowego oraz odświeżanie wizerunku sieci. Wydatki na te cele sięgają rocznie kilkunastu milionów złotych. Co ważne są finansowane z własnych, wypracowanych przychodów, bez kredytowania. W naszej ocenie inwestycje to najlepsza droga do rozwoju sieci, pozyskiwania nowych klientów oraz zwiększania wartości koszyka – mówi Janusz Kulesza.

*
Powszechna Spółdzielnia Spożywców „Społem" w Białymstoku założona została już u schyłku XIX wieku w roku 1897. Dziś działa na terenie miasta Białystok, posiada 34 sklepy (łączna powierzchnia użytkowa ponad 28 tys. mkw.), dwie piekarnie, ciastkarnię, zakład przetwórstwa mięsnego i zakład produkcji wyrobów garmażeryjnych, w których odbywa się produkcja na potrzeby własnej sieci i sprzedaży zewnętrznej. Spółdzielnia prowadzi także lokale gastronomiczne: trzy bary szybkiej obsługi (jest w trakcie oddawania do użytku kolejnego) oraz centrum konferencyjno-bankietowe Centrum Astoria. Firma jest producentem wielu uznanych wyrobów piekarskich, ciastkarskich, mięsnych i garmażeryjnych. Jako jedna z pierwszych firm w regionie rozpoczęła w 2002 roku wdrażanie do całego obszaru swojej działalności systemu HACCP. Piekarnia posiada system ISO 22000.