krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Młode Spółdzielnie konsumenckie w Europie
Organizacja Euro Coop wspiera działania oraz rozwój spółdzielni w Europie.
aaa
Posiedzenie Zarządu Euro Coop
Z ramienia KZRSS w spotkaniu brali udział Prezes Zarządu Ryszard Jaśkowski będący członkiem Zarządu Euro Coop oraz Agnieszka Wroniewicz Dyrektor...
aaa
Kolejna konferencja Społem już za nami!
Previous Next
Ustawa kaucyjna – spotkanie w KZRSS Społem 23 kwietnia 2024 roku z inicjatywy Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem" odbyło się spotkanie online z Panem Łukaszem Kurzawą – dyrektorem...
Informacja Ministra Klimatu i Środowiska na temat stanu przygotowań do wdrożenia systemu kaucyjnego 17 kwietnie 2024 r. w Senacie Rzeczypospolitej Polskiej Senatorowie z komisji: Klimatu i Środowiska oraz Gospodarki Narodowej i Innowacyjności zapoznali się z...
Młode Spółdzielnie konsumenckie w Europie Organizacja Euro Coop wspiera działania oraz rozwój spółdzielni w Europie. Podczas seminarium zorganizowanego w Brukseli w dniu 5 kwietnia br. przedstawiciele KZRSS...
Posiedzenie Zarządu Euro Coop W dniach 4-5 kwietnia 2024 roku Prezes Zarządu KZRSS „Społem" Ryszard Jaśkowski będący członkiem Zarządu Euro Coop oraz Agnieszka Wroniewicz Dyrektor Zespołu...
KONFERENCJA „SPOŁEM 2024" W dniach 9-11 kwietnia 2024 roku w siedzibie Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem" odbyła się Konferencja „SPOŁEM 2024", w której wzięli...
Nowy sklep „Społem" WSS Wola w Warszawie W środę 20 marca spółdzielnia WSS „Społem" Wola otworzyła nowy sklep na parterze 4-piętrowego apartamentowca u zbiegu ulic Kaliskiego i Radiowej w...
Spółdzielnie kupiecka i mieszkaniowa - spór o użytkowanie wieczyste hal Banacha Dwie spółdzielnie kupiecka i mieszkaniowa toczą spór o użytkowanie wieczyste hal Banacha. Targowisko ma skomplikowaną historię i nie jest łatwo ustalić, kto...
Bary Mleczne masowo się zamykają. Absurdalne zasady dotacji Upadek ikonicznego krakowskiego baru mlecznego Żak nie tylko zakończył jedną z wieloletnich historii gastronomicznych, ale również rzuca światło na trudności, z jakimi...
Nowo wyremontowany sklep „Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców w Białej Podlaskiej W dniu 1 lutego 2024 r., po przeprowadzonym remoncie, otwarty został sklep spożywczy przy ul. Podleśnej należący do sieci sklepów „Społem" w...
Turniej finałowy TAURON Pucharu Polski Kobiet już 16 i 17 marca w Nysie! To będzie wielkie święto kobiecej ligowej siatkówki! 16 i 17 marca w Nysie odbędzie się turniej finałowy TAURON Pucharu Polski Kobiet. Już...
ZAPROSZENIE NA KONFERENCJĘ „SPOŁEM - 2024" Zarząd KZRSS „Społem" w Warszawie serdecznie zaprasza prezesów i członków zarządów spółdzielni na kolejną, wiosenną konferencję „SPOŁEM 2024". Konferencja jest realizacją zadań...
Pierwsze posiedzenie zgromadzenia ogólnego KRS W dniu 20 lutego br. odbyło się pierwsze, po VII Kongresie Spółdzielczości, posiedzenie Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej. Wzięło w nim udział...
Copyright by KZRSS "Społem"
DLA SPÓŁDZIELNI
oferta zwiazku
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
programy
ZNAJDŹ SPÓŁDZIELNIE
mapka
BAZA WYPOCZYNKOWA
wypoczynkowe

Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne

Sale konferencyjne oraz pokoje gościnne blisko centrum.

Społem znaczy razem

Ogólnopolski program lojalnościowy spółdzielni spożywców.

Ogłoszenia i oferty

Budynki, działki, biura przeznaczone na sprzedaż, do wynajmu oraz spółdzielnie poszukujące inwestora.

Ekoznakowanie

Kategoria: Program Ekologiczny Społem
Opublikowano: czwartek, 21, listopad 2013
Ekoznakowanie to oznaczanie produktów ekologicznymi znakami towarowymi. Ekoznaki, wskazując produkty, które spełniają wymagania ochrony środowiska, pomagają klientowi w wyborze podczas zakupów w sklepie. Klient świadomie wybierając ekoznakowane produkty, kształtuje popyt i przyczynia się do poprawy stanu środowiska.

Ubieganie się o znak ekologiczny jest w pełni dobrowolne.
To producent musi zdecydować czy chce wystąpić o znak ekologiczny. Znak ekologiczny może być eksponowany w celach marketingowych. Najczęściej znak ekologiczny umieszczany jest na wyrobie, opakowaniu jednostkowym lub opakowaniu zbiorczym. Na polskim rynku oferowane są produkty oznaczane rodzimymi znakami ekologicznymi oraz znakami zagranicznymi.

Nie ma bezpośredniego związku między ekoznakowaniem a innymi dobrowolnymi zobowiązaniami, np. wdrażaniem systemów zarządzania środowiskowego. Nie ma żadnych powiązań formalnych, tj.: producent posiadający certyfikowany system zarządzania środowiskowego nie musi starać się o eko-znak dla swoich wyrobów i odwrotnie, posiadacz eko-znaku nie musi mieć wdrożonego formalnie systemu zarządzania środowiskowego. Chociaż motywacja podmiotów starających się o oba typy certyfikatów jest podobna (chęć zwiększenia wiarygodności w oczach klientów zwracających uwagę na walory ekologiczne), zarówno procedury, jak i kryteria certyfikacji są całkowicie odrębne.

Gospodarowanie odpadami w sklepach

Kategoria: Program Ekologiczny Społem
Opublikowano: czwartek, 21, listopad 2013
Dla potrzeb sklepów szczególnie ważna jest wiedza z zakresu gospodarowania odpadami opakowaniowymi, jak również świadomość, że nasze działania dotyczące zbierania odpadów są tylko wstępnym etapem do procesu odzysku albo recyklingu.

Ustawa o opakowaniach i materiałach opakowaniowych określiła wymagania, jakim muszą odpowiadać opakowania ze względu na zasady ochrony środowiska oraz sposoby postępowania z opakowaniami, zapewniające ochronę zdrowia i życia ludzi oraz ochronę środowiska.

Opakowania powinny być oznaczone bezpośrednio lub na etykiecie w sposób wyraźny i czytelny oraz trwały. Oznaczenie to określa materiał, z którego jest wykonane opakowanie, możliwość wielokrotnego użytku opakowania oraz przydatność opakowania do recyklingu. Znajomość tych oznaczeń jest konieczna, gdyż segregacja odpadów polega na grupowaniu według materiałów, z których jest wykonane.

Na producentów produktów w opakowaniach zostały nałożone obowiązki docelowo do 31 grudnia 2007 r. odzysku i recyklingu w stosunku do wprowadzonych na rynek opakowań, a więc:

  • z tworzyw sztucznych – 25%
  • z aluminium do 300l – 40%
  • z blachy białej – 20%
  • z papieru i tektury – 48%
  • ze szkła – 40%
  • z materiałów naturalnych (drewno i tekstylia) – 15%
  • wielomateriałowych – 25%

W przypadku nieuzyskania określonego poziomu odzysku i recyklingu przedsiębiorca musi uiścić opłatę produktową, wyliczoną dla poszczególnych rodzajów opakowań. Przepisy mają także zastosowanie do sklepów o powierzchni powyżej 500m kw. sprzedających przez siebie pakowane towary.

Sklepy Lux

Kategoria: Sklepy Lux
Opublikowano: czwartek, 21, listopad 2013
Geneza

l lux

Spółdzielnie spożywców Społem chcąc sprostać nowym wymaganiom rynku, jakie przyniosła po 1989 roku gospodarka wolnorynkowa utworzyły sieć sklepów Lux. Zmiana nawyków kupowania wśród klientów, a także dynamiczny rozwój zagranicznych sieci handlowych spowodowały, że Społem stworzyło nowoczesną i unifikowaną sieć sklepów, która ma być odbierana przez klientów pozytywnie w całym kraju. Rozwój sieci sklepów działających pod wspólnym logo Lux ma umożliwić wykreowanie nowego wizerunku sklepów należących do ogólnopolskiej sieci "Społem". Przy projektowaniu sklepów Lux wykorzystano know–how szwedzkiej spółdzielczości konsumenckiej Kooperativa Förbundet. Współpraca z KF Project Center, centrum projektowym działającym przy Kooperativa Förbundet, zaowocowała utworzeniem w 1995 roku pierwszych 2 sklepów (w "Społem" PSS w Garwolinie i w "Społem" PSS w Siedlcach).

Misja
Misją sklepów Lux jest świadczenie na rzecz klientów usług związanych ze sprzedażą artykułów codziennego zakupu. Towary w sklepach Lux pochodzą od dostawców, którzy dbają nie tylko o walory smakowe i estetyczne wyrobów, ale także o zdrowie spożywających je konsumentów. Sklepy Lux wykorzystują w swej działalności "zasadę 4 d" – dobry asortyment, dobry producent, dobra kalkulacja, dobry termin przydatności do spożycia

lux op

Koncepcja funkcjonowania

  • są samoobsługowymi placówkami handlowymi o powierzchni od 150 do 1200m2, w których obowiązuje podwyższony standard wykończenia
  • charakteryzują się określonym wystrojem, kolorystką i aranżacją wnętrza oraz ramowym asortymentem
  • dla sklepów Lux przyjęto żółto–czerwoną kolorystykę wnętrz i witryn wraz z charakterystycznym logo "Lux" – obok tradycyjnego znaku "Społem". W tych samych barwach są również stroje personelu
  • tworzone są w większości przypadków poprzez modernizację istniejących placówek handlowych, lub też są efektem inwestycji od podstaw
  • są sklepami przyjaznymi dla klienta dzięki dogodnej lokalizacji (blisko domu lub pracy) oraz obsłudze, która traktuje klienta w sposób zindywidualizowany oraz posiada rzetelną wiedzę na temat oferowanych towarów
  • mają w swojej ofercie przede wszystkim artykuły spożywcze, w tym wysokiej jakości produkty świeże, a także uzupełniający asortyment z zakresu artykułów przemysłowych
  • strategia cenowa w sklepach Lux opiera się na zasadzie: "dobra jakość towarów sprzedawanych po niewygórowanej cenie"

Sklepy Lux–mini

Kategoria: Sklepy Lux–mini
Opublikowano: czwartek, 21, listopad 2013
Geneza

lux mini

Sukces sieci sklepów Lux wyzwolił motywację spółdzielni do poszukiwania dalszych form rozwijania sieci, dlatego KZRSS "Społem" zainicjował działania w zakresie zagospodarowania najmniejszych placówek handlowych (o powierzchni poniżej 150m2), które stanowią około połowę wszystkich sklepów. Efektem tych działań było ponowne nawiązanie współpracy z KF Project Center ze Szwecji i opracowanie koncepcji sklepów Lux–mini. Opracowana koncepcja miała na celu spełniać założenie, że sklep Lux–mini będzie nawiązywał wizualizacją oraz zasadami funkcjonowania do koncepcji Lux.

Misja
Misją sklepów Lux–mini jest świadczenie na rzecz klientów usług związanych ze sprzedażą artykułów codziennego zakupu.
Towary w sklepach Lux–mini pochodzą od dostawców, którzy dbają nie tylko o walory smakowe i estetyczne wyrobów, ale także o zdrowie spożywających je konsumentów. Sklepy Lux–mini wykorzystują w swej działalności "zasadę 4 d" – dobry asortyment, dobry producent, dobra kalkulacja, dobry termin przydatności do spożycia.

lux mini sklep

Koncepcja funkcjonowania

  • są samoobsługowymi placówkami handlowymi o powierzchni od 50 do 150m2, w których obowiązuje podwyższony standard wykończenia
  • charakteryzują się określonym wystrojem, kolorystką i aranżacją wnętrza oraz ramowym asortymentem
  • dla sklepów Lux–mini przyjęto żółto–czerwoną kolorystykę wnętrz i witryn wraz z charakterystycznym logo Lux–mini (nawiązującym do logo Lux) – obok tradycyjnego znaku "Społem". W tych samych barwach są również stroje personelu
  • tworzone są w większości przypadków poprzez modernizację istniejących placówek handlowych, lub też są efektem inwestycji od podstaw
  • są sklepami przyjaznymi dla klienta dzięki dogodnej lokalizacji (blisko domu lub pracy) oraz obsłudze, która traktuje klienta w sposób zindywidualizowany oraz posiada rzetelną wiedzę na temat oferowanych towarów
  • mają w swojej ofercie przede wszystkim wysokiej jakości artykuły spożywcze świeże, poza tym podstawowy asortyment z pozostałych grup artykułów spożywczych, a także niezbędny asortyment z zakresu artykułów przemysłowych
  • strategia cenowa w sklepach Lux–mini opiera się na zasadzie "dobra jakość towarów sprzedawanych po niewygórowanej cenie".
spolem znaczy razem malekph malespolem lux min malespolem lux malekarta klienta males maleeko produkt maleeleganza male