krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
30 lipca - czwarte spotkanie z cyklu "Zmiany przepisów prawa 2020"
Raz w miesiącu będziemy podsumowywać wszystkie zmiany legislacyjne, interpretacje i orzeczenia, a także odpowiadać na pytania uczestników...
aaa
Sklep „Bartek" Spółdzielni Społem PSS Kielce zyskał nowy wygląd
W ostatnich miesiącach nie dość,że zyskał całkowicie nowy wygląd to również znacząco powiększył ofertę...
aaa
Czy wiecie, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi?
aaa
Obchodząca w bieżącym roku 75-lecie istnienia, Spółdzielnia „Społem" PSS w Głogowie otworzyła, po rozbudowie, sklep ogólnospożywczy.
W placówce handlowej została powiększona sala sprzedaży z 268 m2 do 354 m2, przebudowano pomieszczenia socjalne, magazyn...
aaa
Posiedzenie inauguracyjne Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Handlu
Reprezentantem Spółdzielczości Spożywców „Społem" w powołanej Radzie został Prezes KZRSS „Społem" Ryszard Jaśkowski.
Copyright by KZRSS "Społem"

Przedstawiciel KZRSS "Społem" gościem Dożynek Prezydenckich w Spale

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR III/2013
Opublikowano: poniedziałek, 07, październik 2013

W dniach 14 i 15 września br. odbyły się tegoroczne Dożynki Prezydenckie w Spale. Tradycyjnie już Dożynki Prezydenckie trwały dwa dni. Wśród gości Dożynek Prezydenckich znalazł się m.in. Ryszard Jaśkowski – zastępca prezesa Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców "Społem" i członek Rady Gospodarki Żywnościowej przy Ministrze Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Uroczystości towarzyszyły liczne atrakcje. Zorganizowano Miasteczko Regionów, w którym prezentowano wyroby poszczególnych województw. Były tu smaczne kiełbasy i szynki, sery żółte i twarogowe, przetwory z owoców i warzyw, soki i miody. Zapach gorącego chleba przyciągał dożynkowych gości do stoisk z wyrobami piekarskimi. Dużym zainteresowaniem cieszył się kiermasz tradycyjnej, polskiej żywności. Wielu zwiedzających dowiedziało także wspólne stoisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, rolniczych agencji i KRUS. Można tu było uzyskać kompleksowe informacje dotyczące realizowanych unijnych programów, przyszłości Wspólnej Polityki Rolnej , a także prowadzonego przez ministerstwo programu promującego jakość polskiej żywności "Poznaj Dobrą Żywność".

Na spalskim gościńcu nie brakowało także twórców ludowych i artystów, którzy prezentowali wyroby z drewna, skóry, gliny, wikliny, a także papieru, sznurka i słomy. Można tu było podziwiać wyroby tkackie, hafciarskie i dziewiarskie, a na scenach występy kapel i zespołów ludowych z całej Polski.

W przeddzień dożynek miał miejsce konkurs, o nagrodę Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, na najładniejszy wieniec dożynkowy. W tym roku zdobył ją wieniec z województwa lubelskiego. W rozstrzygnięciu konkursu, jako gość honorowy, uczestniczyła małżonka prezydenta Anna Komorowska, której towarzyszyła podsekretarz stanu w MRiRW Zofia Szalczyk.

W tym samym dniu Anna Komorowska brała również udział w konferencji poświęconej roli kobiet na wsi. Powiedziała, że wspieranie przedsiębiorczości kobiet wiejskich to niezwykle cenna inicjatywa i dodała, że oprócz wsparcia rozwoju struktury wsi, ważna jest także dbałość o relacje społeczne, w których kluczową rolę odgrywają kobiety wiejskie.

W konferencji tej uczestniczyła także podsekretarz stanu w MRiRW Zofia Szalczyk, która podkreśliła, że problematyka ta znajdzie swoje odzwierciedlenie w opracowywanym obecnie Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na nową perspektywę finansową WPR.

W drugim dniu, w samo południe, Mszą świętą w Kaplicy Polowej AK w Spale rozpoczęły się Dożynki Prezydenckie. Po Mszy korowód dożynkowy przeszedł na stadion Centralnego Ośrodka Sportu. Para prezydencka i zaproszeni pojechali bryczkami. Na stadionie przygotowano oficjalną część Święta Plonów.

Dożynki Prezydenckie w Spale organizował w latach 1927—1938 prezydent Ignacy Mościcki. Po 62 latach, w 2000 roku reaktywował tę tradycję prezydent Aleksander Kwaśniewski. W latach 2006—2008 dożynki w Spale miały charakter regionalny. W 2009 roku powrócił do nich Lech Kaczyński. Bronisław Komorowski jest czwartym prezydentem, który przyjeżdża do Spały.

Czytaj więcej...

SDH "Zenit" przechodzi gruntowny remont, a projekt rozbudowy SDH "Skarbek" czeka na decyzję Urzędu Miasta

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR III/2013
Opublikowano: czwartek, 01, sierpień 2013

Spółdzielczy Dom Handlowy "Zenit" w Katowicach przechodzi pierwszy od czasu powstania, czyli od 50. lat, gruntowny remont wnętrz. Roboty trwają w piwnicy, ostatnio zamknięto część parteru, w którym mieścił się sklep spożywczy. W przyszłym roku prace przeniosą się na wyższe kondygnacje oraz elewację części biurowej budynku. Modernizację zaprojektował syn projektanta Mieczysława Króla – Rafał Król.

– Elewację w części handlowej wymieniliśmy przed kilku laty, na części biurowej sporych zmian nie będzie. Zmieni się za to parter, zabudujemy podcienia i przez to zwiększy się powierzchnia sklepu spożywczego. Wejście do sklepu będzie bezpośrednie z rynku i już bez barier architektonicznych, czyli schodów, które są tam obecnie – informuje "Polskę – Dziennik Zachodni" Wacław Słaby – prezes PSS "Społem" w Katowicach, która jest właścicielem SDH "Zenit" i SDH "Skarbek".

Chociaż dziś SDH "Zenit" raczej nie zachwyca, gdy powstał, był jednym z najnowocześniejszych domów handlowych w Polsce. Jego budowa rozpoczęła się na przeło-mie lat 50. i 60. w miejscu przedwojennego hotelu "Welt". Konkurs na jego projekt wygrali Mieczysław Król i Jurand Jarecki. W "Zenicie" zaprojektowali pierwszą w Polsce ścianę kurtynową i pierwsze na Śląsku przeszklone drzwi taftowe. – Zamówiliśmy je w Ząbkowicach. Szkło hartowane. Tam robiliśmy próbę, czy wytrzymają. Wytrzymywały uderzenie kilkukilogramowej stalowej kuli z wysokości kilku metrów. Zostały zamontowane. I rozleciały się w dniu otwarcia "Zenita" – opowiadał Jurand Jarecki.

Po modernizacji w "Zenicie" zmieni się aranżacja wnętrz, która zostanie dostosowana do współczesnych standardów. – W piwnicy powstanie magazyn oraz część socjalna dla pracowników, zostanie też do niej doprowadzona winda towarowa – wyjaśnia prezes Wacław Słaby.

Pierwsze piętro SDH "Zenit", tak jak obecnie, będzie zajmował sklep z artykułami przemysłowymi, a czwarte – bank. Trzecie piętro jest obecnie wolne. Nie ma na parterze "Zenitu" miejsca na lokal gastronomiczny, a sklepu spożywczego spółdzielnia likwidować nie chce.

Kawiarnia jednak będzie, ale po drugiej stronie rynku, w SDH "Skarbek". Projekt rozbudowy "Skarbka" o dwukondygnacyjny pawilon zaprojektował Jarecki. – Na parterze mieściłoby się rozbudowane bistro, a na piętrze kawiarnia "Teatralna", wrócilibyśmy do nazwy kafejki, która w tym miejscu istniała zanim postawiono SDH "Skarbek" – opowiada prezes Wacław Słaby. Chce, aby lokal był utrzymany w klimacie lat 60. i 70. Projekt rozbudowy już dawno trafił do Urzędu Miasta, ale decyzji brak. – Dostaliśmy tylko warunki zabudowy, a potrzebujemy pozwolenia na budowę i fragmentu terenu przed "Skarbkiem", który należy do miasta – wyjaśnia prezes. Wcześniej zostanie otwarty klub. – Powstaje na ostatnim piętrze, będzie ze sceną i miejscem dla 300 osób. Otwarcie ma nastąpić jesienią – dodaje prezes Wacław Słaby.

Czytaj więcej...

Społemowskie Dyskonty S

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR III/2013
Opublikowano: piątek, 19, lipiec 2013

W "Wiadomościach Handlowych" nr 6-7/2013 ukazał się artykuł redaktora Witolda Nartowskiego pt.: "Spółdzielcy też chcą być konkurencyjni. Co lepsze: dyskontowy sklep czy dyskontowa cena?"

We wstępie do artykułu Autor informuje: "Dyskonty S, które zaczęły powstawać w połowie lat 90., miały być odpowiedzią spółdzielni "Społem" na pojawienie się w Polsce pierwszych sieci dyskontowych. I chociaż placówki pod tym logo przetrwały do dziś, PSS¬ y mają już całkiem inny pomysł na zachowanie konkurencyjności". Autor podkreśla też, że: "Sklepy ‹Społem› mają spółdzielcze marki własne, dostępne w cenach porównywalnych z dyskontowymi".

Dalej w artykule tym czytamy m.in.: "W ramach różnych spółdzielni "Społem" do dziś funkcjonuje kilkadziesiąt Dyskontów S. W założeniach miały mieć one charakter typowo taniego sklepu: skromna oferta w niskich cenach, uproszczona sprzedaż z palet. Ryszard Jaśkowski, wiceprezes Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców "Społem" (KZRSS), wspomina, że w połowie lat 90., gdy kierował PSS w Stalowej Woli, sam uruchomił trzy placówki pod nazwą Dyskont S. Jednak otwierane przez spółdzielców sklepy mało przypominały wzorcowe dyskonty, jakie klienci pamiętają z owych czasów, nie mówiąc o tym, jak wspomniany format wygląda obecnie. Bo czym jest dyskont? Sklepem z ograniczonym asortymentem, oferującym konkurencyjne ceny, głównie dzięki markom własnym. – W naszych Dyskontach S, dzięki sprzedaży prosto z palet, udawało się uzyskać konkurencyjne ceny produktów, jednak nie była to oferta wąska, licząca niespełna 1000 indeksów. Oczekiwania klientów sprawiły, że konieczne stało się zaoferowanie im o wiele szerszego asortymentu. I właśnie to, obok niskich cen, decydowało o konkurencyjności naszych placówek – wspomina Ryszard Jaśkowski. (…).

W efekcie Dyskonty S, które działają do dzisiaj, bardziej przypominają supermarkety. Przedstawiciele KZRSS, proszeni o wskazanie sklepu w tym formacie, który odniósł największy sukces, wymieniają placówkę zlokalizowaną w Bochni. Jednak punkt, uruchomiony we wrześniu 1998 roku i należący do miejscowej "Społem", nosi nazwę Supermarket S – choć ma dyskontowy rodowód. Adaptacja pomieszczeń po byłej hurtowni pozwoliła na stworzenie marketu o powierzchni 1300 mkw. W ciągu piętnastu lat placówka rozrosła się do ponad 4300 mkw., a więc do rozmiarów hipermarketu. Można w nim kupić praktycznie wszystko, a dodatkowo – w porównaniu z podobnymi, konkurencyjnymi obiektami na terenie Bochni (a działają tu m.in. Biedronka, Tesco i Delikatesy Centrum) –spółdzielcy oferują produkty z własnej masarni, piekarni i ciastkarni. (…)

Wciąż obecne na rynku Dyskonty S nie próbują nawet konkurować – ani koncepcyjnie, ani organizacyjnie – z największymi dyskonterami, czyli Biedronką i Lidlem. – Obecnie siłą sklepów "Społem" są przede wszystkim produkty świeże i to na ich wysokiej jakości koncentrujemy nasze wysiłki. Uznaliśmy jednocześnie, że warto uzupełnić asortyment o spółdzielcze marki własne, oferowane w cenach porównywalnych z dyskontowymi. To chyba lepsza droga niż budowanie własnej sieci dyskontów – przekonuje prezes Jaśkowski.

Funkcję dostawcy tego typu produktów przyjęła na siebie, powołana przez KZRSS "Społem", Krajowa Platforma Handlowa. Obecnie w jej ofercie znaleźć można prawie 70 SKU, zaś do końca roku będzie to prawdopodobnie około 120 produktów w trzech liniach: Społem, Lux i Rooney’s. – Współpracuje z nami blisko 140 spółdzielni, reprezentujących około 1400 sklepów – mówi Ryszard Jaśkowski".

Czytaj więcej...

Szkolenie warsztatowe dla osób zwiazanych z programem lojalnosciowym spolem znaczy razem

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR III/2013
Opublikowano: wtorek, 10, wrzesień 2013

Zgodnie z Państwa życzeniem, na podstawie ankiety rozesłanej do spółdzielni przez firmę ProfitCard, Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne KZRSS "Społem" proponuje dwa terminy 1-dniowego szkolenia warsztatowego (do wyboru), którego przedmiotem będzie zarządzanie programem lojalnościowym "Społem znaczy razem" oraz aktywnością w zakresie CR marketingu.

Termin pierwszy: 3 października 2013, godziny od 10.00 do 16.00.

Termin drugi: 8 października 2013, godziny od 10.00 do 16.00.

Szkolenia odbędą się w Warszawie w siedzibie KZRSS "Społem" przy ul. Grażyny 13/15.

Ogólny plan szkolenia:

CZĘŚĆ INFORMACYJNA

 

  • Aktualny stan projektu i perspektywy kolejnych wdrożeń.
  • Program w statystykach (skala mikro oraz makro).
  • Dodatkowe działania, związane z projektem.

 

CZĘŚĆ WARSZTATOWA

 

  • Case study.
  • Jak efektywnie korzystać z narzędzi (na przykładach).
  • Nowe funkcjonalności w panelu administracyjnym (funkcjonalności z tablicy).
  • Planowane zmiany w narzędziach programu (na podstawie zgłoszonych uwag).
  • Możliwe działania na rzecz wsparcia programu (propozycje).
  • Możliwe wspólne działania w zakresie wzmocnienia działania programu oraz działania na rzecz brandu.
  • Dyskusja o programie: sugestie, uwagi, informacje spółdzielni, konkursy.
  • Planowanie ewentualnych wspólnych działań na okres bożonarodzeniowy.

 

Odpłatność za szkolenie wynosi 90 zł netto plus podatek VAT za osobę i obejmuje koszty dydaktyczne, materiały szkoleniowe, obiad i serwis kawowy.

Koszt szkolenia z noclegiem i śniadaniem wynosi 190 zł netto plus podatek VAT.

Na Państwa zgłoszenia oczekujemy do dnia 20 września 2013 r. pod:

– nr telefonu : (22) 44 08 207
– nr faxu: (22) 44 08 249
– adresem e-mail: [email= Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ][/email]

Czytaj więcej...