Na początku 2017 roku w sklepikach szkolnych pojawią się drożdżówki „Radziwiłłówki"
Ministerstwo Zdrowia i Ministerstwo Edukacji Narodowej podjęły w ubiegłym roku działania zmierzające do obniżenia wymagań związanych z zawartością m.in. cukru w artykułach sprzedawanych w sklepikach szkolnych.
Na wniosek tych resortów została opracowana technologia dla drożdżówek (uprzednio wycofanych ze sklepików szkolnych) z zawartością cukru poniżej 15 g, tłuszczu 10 g, oraz 45 g sodu (1,2 g soli) w 100 g gotowego produktu. Parametry te uzyskano w ramach prac na Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW. Mimo tych ograniczeń wyrób finalny jest smaczny i powinien zdobyć uznanie wśród uczniów.
Produkcją koncentratu mąki zajmie się firma „AKO" z Bydgoszczy, a nadzieniem Frużeladą, w kilku smakach – „ZENTIS" Sp. z o.o. z Siedlec. Za przychylność i akceptację prozdrowotnego produktu ze strony ministra zdrowia Konstantego Radziwiłła nadano drożdżówce znak towarowy „Radziwiłłówka".
Właścicielem znaku jest Rada Promocji Żywności Prozdrowotnej powołana przy Zarządzie Głównym Stowarzyszenia Naukowo-Technicznego Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego. Będzie on udostępniany producentom pod warunkiem przestrzegania zarówno receptury jak i procesu produkcyjnego.
Produkt powinien pojawić się w szkolnych sklepikach na początku 2017 roku. Ponadto, jak wynika z przekazanych informacji, „Radziwiłłówka" otrzyma znak „Produkt Polski".