krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Młode Spółdzielnie konsumenckie w Europie
Organizacja Euro Coop wspiera działania oraz rozwój spółdzielni w Europie.
aaa
Posiedzenie Zarządu Euro Coop
Z ramienia KZRSS w spotkaniu brali udział Prezes Zarządu Ryszard Jaśkowski będący członkiem Zarządu Euro Coop oraz Agnieszka Wroniewicz Dyrektor...
aaa
Kolejna konferencja Społem już za nami!
Copyright by KZRSS "Społem"

Kongres Nowoczesnej Dystrybucji Polski handel w obliczu zmian gospodarczych i geopolitycznych

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2022 Opublikowano: środa, 01, czerwiec 2022

17 maja 2022 Prezes KZRSS „Społem" Ryszard Jaśkowski , Prezes WSS Śródmieście Warszawa Anna Tylkowska oraz Prezes Krajowej Platformy Handlowej „Społem" Iwona Sarga jako goście uczestniczyli w IV Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji, który odbył się w hotelu Westin Warsaw. Kongres po raz kolejny zgromadził liderów handlu, przetwórstwa i dystrybucji.

Podczas wydarzenia 50 uczestników wysłuchało wystąpień przedstawiciel rządu oraz prezentacji i dyskusji z udziałem liderów międzynarodowych firm handlowych, firm technologicznych oraz ekspertów rynku. Kongres oficjalnie otworzyła Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, która w swoim wystąpieniu zwróciła uwagę na główne wyzwania branży handlowej, takie jak wojna na Ukrainie, rosnące ceny paliw, energia elektryczna, surowce, bezpieczeństwo żywnościowe Polski, zakłócenia i presja kosztowa w łańcuchu dostaw, niekontrolowana inflacja, wpływ wojny oraz wpływ kryzysu migracyjnego na konsumpcję i rynek pracy, polityka energetyczna i środowiskowa w kontekście nowej architektury geopolitycznej. Prezes POHiD podkreśliła wkład branży w polską gospodarkę i rozwój polskich przedsiębiorców. Podczas debat prelegenci omówili najważniejsze kwestie dla ekonomii i handlu w nowych realiach, głównie wpływ sytuacji gospodarczej i geopolitycznej na handel w Polsce. Omówili również kluczowe wyzwania stojące przed branżą i rozważali możliwe scenariusze z uwzględnieniem obecnych zmian. Kolejne warsztaty obejmowały aspekty wyzwań stojących przed sektorami rolnictwa, przetwórstwa i łańcucha dostaw. Następnie eksperci skupili się na przestrzeni klienta, w tym: nowych typach konsumentów, zmianach nawyków zakupowych klientów w związku z wojną na Ukrainie, innowacyjnych rozwiązaniach w handlu detalicznym i reakcji klientów na wzrost cen koszyka. Omówiono również strategie handlowe zgodne z oczekiwaniami klientów. Ważnym tematem był zrównoważony rozwój handlu. Prelegenci przeanalizowali nowe modele biznesowe w dobie zmian klimatycznych i przedstawili prognozy dotyczące przyszłości handlu.